پایداری جوی اصفهان تا روز دو شنبه

لصفهان (پانا) - مدیریت بحران استانداری اصفهان در سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که تا روزهای آخر هفته شرایط جوی پایدار خواهد بود و از روز روز سه‌شنبه موج گذرایی از جنوب خواهد آمد و غلظت آلاینده‌ها در روز سه‌شنبه کم می‌شود، ولی تا پایان روز دوشنبه همین شرایط آلایندگی باقی می‌ماند.

کد مطلب: ۱۴۲۸۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
پایداری جوی اصفهان تا روز دو شنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با پانا گفت: با توجه به استمرار آلودگی هوا و عدم وزش باد جهت خود پالایی هوا و جابجایی آلاینده ها و افزایش غلظت آلاینده‌ها، جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان برگزار شد و طی این جلسه مصوب شد امروز دوازدهم آذرماه تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.

منصور شیشه فروش افزود: این شرایط جوی باعث می‌شود در پاییز و زمستان با افت دما ، افزایش آلاینده های ناشی از خودروها و صنایع را در شهر داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط آلودگی هوا تا پایان هفته پیش رو با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت؛ فردا دوازدهم آذرماه، تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد.

همچنین مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس استثنایی در مناطق یاد شده تعطیل وکلاس‌های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز به صورت غیرحضوری و مراکز فرهنگی، ورزشی و مسابقات ورزشی نیز تعطیل خواهند بود.

شیشه فروش تصریح کرد: سلامت عموم توجه ویژه مدیریت استان را می طلبد و همواره مدیریت استان در پی این هست که همه فاکتورهای سلامت اجرایی بشود.

از چند روز گذشته سکون پایداری هوا را داشتیم. امروز نیز اعمال محدودیت را برای مقاطع تحصیلی داشتیم، جلسه کارگروه به صورت مستمر تشکیل می شود.

وی افزود: اعضای کارگروه مرکب از مدیران و کارشناسان اداره هواشناسی، حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش، شهرداری، مرکز بهداشت، پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین صنعت و معدن ، ورزش و جوانان و کارشناسان دیگر است که در جلسه حضور پیدا می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: هواشناسی پیش بینی کرده است که تا روزهای آخر هفته شرایط پایدار جوی را با شدت و ضعف خواهیم داشت ، روز سه شنبه موج گذرایی از جنوب خواهد آمد و غلظت آلاینده ها در روز سه شنبه کم می شود ولی تا پایان روز دوشنبه همین شرایط آلایندگی را داریم .

وی گفت: به علت عدم بارش موثر باران و جو خشک این شرایط ایجاد شده و در شهر اصفهان طی مطالعات صورت گرفته ۷۶ درصد آلایندگی از خودروها است.

وی از دانش آموزان خواست: در این روزهایی که شرایط آلودگی هوا وجود دارد حتما آموزش را از منزل بر اساس طرح درس ارائه شده ادامه دهند و سعی کنند این اعمال محدودیت ها مانعی برای درس خواندن آنها نشود.

وی در پایان تاکید کرد: طبق دستورالعمل‌ها اگر شرایطی پیش بیاد که بهداشت آن شرایط را مضر بداند ، قطعا با هماهنگی آموزش و پرورش اعمال محدودیت وبا تشکیل کارگروه اعلام تعطیلی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مجدد از هم استانی ها و همشهریان اصفهانی خواست تا با کاهش سفرهای غیرضروری به کاهش آلایندگی منابع متحرک کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار