بزرگداشت پدربزرگ درامرهای ایران در کنسرت «روزبه نعمت الهی»

«نفس نفس» پس از سالها در برج میلاد اجرا شد

تهران (پانا) - روزبه نعمت الهی پس از سالها در تهران روی صحنه رفت و با اجرای گلچینی از آثارش، با دوستداران خود دیداری تازه کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت پدربزرگ درامرهای ایران در کنسرت «روزبه نعمت الهی»

خواننده آلبوم «داروگ» که در دوران کرونا نخستین کنسرت آنلاین را در سالن خالی روی صحنه برده بود، پس از مدت ها بار دیگر با ارکستر کامل در برج میلاد روی صحنه رفت و در بخش هایی از برنامه نیز غافلگیری هایی را برای دوستدارانش در کنسرت، داشت.

این خواننده با گلایه از برخی مسائل در برگزاری برنامه اش، در ابتدای کنسرت رو به حضار گفت: «کنسرت برگزار کردن ماجرای پیچیده ای شده و در این روزگار دیگر کار سختی ست. اما فقط به عشق شما همه این مشکلات را حل کردیم و امشب کنار هم خواهیم بود.»

روزبه نعمت الهی که با انتشار آثاری با کلام مولانا در ابتدای دوران کاری اش شناخته شده بود، دو هنرمند رقص سماع و حرکات آیینی را نیز برای برنامه اش در نظر گرفته بود که در مقاطع مختلف اجرا روی صحنه می آمدند و به اجرای حرکات آیینی می پرداختند.

اجرای قطعه «زخم» با دو نوازی ویولن سل و پیانو، از پرطرفدارترین بخش های کنسرت این خواننده بود که با همخوانی دوستداران این خواننده در سالن اجرا شد. این خواننده در مقاطعی از اجرای خود، بدون میکروفن خواند تا قدرت اجرای زنده و حجم صدایش را به رخ حاضرین در سالن بکشد که با استقبال جالب توجه دوستداران حاضر در سالن قرار گرفت.

اما مهمترین بخش کنسرت «روزبه نعمت الهی»، دعوت از دو نوازنده پیشکسوت به روی صحنه بود.
«عین الله کیوان شکوه»، پدربزرگ درامرهای ایران و «آمیگو» (نوازنده قدیمی و سرشناس سازهای کوبه ای) با دعوت روزبه نعمت الهی روی صحنه آمدند. روزبه نعمت الهی ضمن تقدیر از این دو بزرگ مرد موسیقی ایران درباره آنها گفت: «این دو بزرگ، بیش از 50 سال سابقه حضور و هنرنمایی در موسیقی ایران را دارند و امشب برای بزرگداشت یاد آنها، با هم همخوانی می کنیم.»
عین الله کیوان شکوه از موسسان گروه «اسکورپیو» در ایران بود. «اسکورپیو» یکی از محبوب‌ترین گروه‌های راک دهه پنجاه بود که بین سال‌های ١٣٥٠ تا 1354 در ایران فعالیت می‌کردند و نقش بزرگی در معرفی موسیقی راک جهان به مخاطبان ایرانی داشتند.

روزبه نعمت الهی سه قطعه «سیمین بری»، «عاشقم من» و «پرسون پرسون» را با همراهی این دو نوازنده سرشناس و پیشکسوت اجرا کرد که همراهی و تشویق های ممتد حاضرین در سالن را در پی داشت و در انتهای این اجرای خاطره ساز، همه سالن بصورت ایستاده این هنرمندان قدیمی و خوش نام را تشویق کردند.
اجرای ترانه «نفس نفس» که محبوب ترین قطعه روزبه نعمت الهی است، حسن ختام کنسرت این خواننده بود. او پس از اجرای این قطعه با معرفی پژمان بازغی، گفت: «وقتی این اثر را منتشر کردم، دختر پژمان بازغی «نفس» تازه متولد شده بود و خاطرات زیادی از آن روزها با این بازیگر خوش نام سینمای ایران داریم و خوشحالم که امشب در سالن نشسته است.»
او سپس با معرفی مادرش گفت: «من با راهنمایی و تلاش مادرم خواننده شدم. مادرم الگوی من است و همه چیزم را مدیون او هستم.»

از حواشی عجیب این کنسرت، ممانعت تهیه کننده برنامه از پخش تیزرهای تبلیغاتی پیش از کنسرت بود که باعث شد روزبه نعمت الهی در مقاطع مختلف کنسرت شخصا اسپانسرهای کنسرتش را معرفی کند و اعلام کند: «متاسفم که افرادی مانع پخش تیزرهای تبلیغاتی شما شدند. اول کنسرت عرض کردم، کنسرت گذاشتن در ایران با وجود برخی افراد و چهره ها، کار سختی شده است!».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار