مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهرستان ملارد خبر داد:

آغاز طرح بازدیدهای میدانی از مدارس دولتی و غیردولتی

ملارد (پانا) - مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهرستان ملارد، از آغاز طرح بازدیدهای میدانی از مدارس دولتی و غیردولتی توسط مسئول انجمن و نمایندگان منتخب انجمن اولیا و مربیان شهرستان ملارد خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح بازدیدهای میدانی از مدارس دولتی و غیردولتی

رحیم محمد‌علی، مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در تشریح این خبر گفت: انجمن اولیا و مربیان، هیأت منتخبی از پدران و مادران دانش‌آموزان و مربیان مدرسه است که با هدف تلاش و همکاری، در جهت پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش‌آموزان تشکیل می‌شود. این هیأت پیشنهادات و طرح‌های مفید را به مدیر و دیگر مسئولان مدرسه ارائه می‌کند و در اداره بهتر امور، یار و یاور صمیمی کارکنان مدرسه محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند بازوی مشاوره تخصصی اداره آموزش و پرورش باشد. به همین دلیل از مدیران مدارس می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌های والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان در راه تحقق اهداف عالی آموزشی و پرورشی مدرسه خود استفاده کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در کنار فهم متقابل اولیا و مربیان موجب بالندگی دانش‌آموزان می‌شود و در این میان انجمن‌های اولیا و مربیان می‌توانند نقش پررنگی در همسویی والدین با آموزش‌های مدرسه‌محور داشته باشند.

محمدعلی، در گفت‌وگویی صمیمی با تعدادی از مدیران و کادر اجرایی مدارس عنوان کرد: عمده مشکلات ما این است که از نقش انجمن مدرسه در برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی غفلت کرده‌ایم. هر چند اقداماتی در جهت توسعه مشارکت اولیا در طی سال‌های گذشته انجام گرفته و این امر رو به رشد است اما هنوز برخی از مدیران و مربیان، حضور والدین را نمی‌پذیرند.

مسئول انجمن اولیا و مربیان شهرستان ملارد، با تأکید بر جایگاه و اهمیت انجمن مدارس، نقش مدیر مدرسه در فعال سازی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان را مهم دانست و تصریح کرد: مدرسه قرارگاه اصلی تحول است و انجمن اولیا و مربیان یکی از ارکان این تحول محسوب می‌شود و ما در بازدیدهای میدانی از مدارس، این نکات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار