برگزاری مانور زلزله آمادگی دانش‌آموزان‌ را برای کاهش خسارت بیشتر می‌کند

بیرجند (پانا) -‌ مدیر دبیرستان هیات امنایی هاجر بیرجند گفت‌ تداوم آموزش‌ها‌ و برگزاری مانور زلزله آمادگی دانش‌آموزان را در برابر زلزله بیشتر و خسارات ناشی از این پدیده طبیعی را کاهش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله آمادگی دانش‌آموزان‌ را برای کاهش خسارت بیشتر می‌کند

مهناز عسکری با توجه به اهمیت برگزاری مانور زلزله عنوان کرد: زلزله یا زمین لرزه یکی از پدیده های طبیعی است که از آن به عنوان بلای طبیعی نیز یاد می شود زیرا بسته به شدت و عمق وقوع آن ممکن است خسارات شدیدی در پی داشته باشد.

وی افزود: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند و در این بین آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله بعنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

وی ادامه داد : یکی از کارهای مهم برای کاهش خسارات زلزله آن است که خود را آماده کنیم تا در صورت وقوع زلزله، بدانیم باید چه کار کنیم و آماده بودن و دانستن این‌که موقع زلزله چه کاری باید انجام داد، می‌تواند در صورت وقوع زلزله جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

وی اظهار کرد: مانور ایمنی زلزله برای آگاهی و آمادگی دانش آموزان برگزار می‌شود و توصیه های ایمنی، عوارض ناشی از حوادث طبیعی، شناسایی و پناه‌گیری در مکان امن و... به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

مهناز عسکری در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان برای کاهش خسارات هنگام وقوع زلزله گفت : آگاهی دانش آموزان و فرهنگ سازی مناسب برای واکنش صحیح در زمان زلزله میتواند بسیار مفید واقع شود.

خبرنگار دانش آموز :میترا ناصری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار