امام جمعه شهرستان دماوند:

مناسب‌سازی معابر و ادارات شهرستان دماوند برای تردد معلولان وظیفه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است

دماوند (پانا) - امام جمعه شهرستان دماوند، مناسب‌سازی معابر و ادارات شهرستان دماوند برای تردد معلولان را وظیفه اصلی‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مناسب‌سازی معابر و ادارات شهرستان دماوند برای تردد معلولان وظیفه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است

حجت‌اسلام فتاح دماوندی، امام‌جمعه دماوند در نمازجمعه این هفته در این شهرستان ضمن گرامیداشت روزجهانی معلولین، تمام سازمان‌های دولتی و غیردولتی را در قبال آنان مسئول دانست و اظهار کرد: روز یکشنبه ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین را گرامی می‌داریم و صبر و تحمل معلولان شهرستان دماوند را می‌ستاییم و به آنها به خاطر امیدواری به زندگی آفرین می‌گوییم، رهبر معظم انقلاب مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نمی‌دانند، بلکه همه مردم بخش‌های دولتی و غیر دولتی و سازمان‌های انقلابی نیز مسئول هستند.

وی افزود: باید خدمات مربوط به بهزیستی در سطح کشور گسترش داده شود و از نیروهای مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد. معلولان نیاز به آموزش، بهداشت، امکانات معیشتی و اشتغال و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی دارند.

امام جمعه شهرستان‌دماوند خطاب به مسئولین تصریح کرد: معلولان از نظر رفاهی نیاز مساعدت دارند، آنان نیاز به امکانات مناسب ورزشی دارند. مناسب‌سازی معابر و ادارات برای تردد معلولان وظیفه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که در بودجه سالانه خود باید به آن توجه کنند.

فتاح دماوندی بیان کرد: معلولان باید مورد احترام قرار گیرند نه ترحم؛ فرهنگ یاری رساندن به معلولان باید عمومی و فراگیر شود. بر اساس قانون، دولت موظف است ۳ درصد از اشتغال را به معلولان اختصاص دهد؛ اما متاسفانه به این قانون به درستی عمل نشده است.
امام جمعه دماوند از زندگی ۱۷۰۰ نفر معلول در این شهرستان خبرداد و به تشریح وظایف سازمان‌ها در قبال آنان پرداخت و افزود: با احتساب خانواده حداقل سه نفره، ۵۰۰۰ نفر درگیر این موضوع هستند. شهرداری‌ها باید خودروی مخصوص معلولان را خریداری و راه‌اندازی کنند تا در موقع نیاز با تماس تلفنی این عزیزان خدمت لازم ارائه شود. اداره بهزیستی با اجرای طرح حامی برای کمک به تامین نیازمندی‌های معلولین، آمادگی همکاری با خیرین را دارد تا قدم بلندتری در راه خدمت به این افراد برداشته شود.

فتاح دماوندی امام‌جمعه دماوند در پایان سخنرانی خود از همکاری سازمان‌های مختلف در همواری با بهزیستی قدردانی و عنوان کرد: معلولان محترم درباره مسکن، خوراک، پوشاک، پروتز(اندام مصنوعی) و لوازم بهداشتی درمانی، ویلچر، واکر، عصا و جهیزیه در شهرها و روستاها نیاز به مساعدت نیکوکاران دارند. از اداراتی که همگام با بهزیستی برای خدمت به معلولان همکاری می‌کنند، تقاضای حمایت بیشتر داریم و قدردان زحمات آنان هستیم.

خبرنگار دانش‌آموز: مریم ملاکریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار