معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها:

۱۴۰ هزار آموزگار‌ دوره توانمند‌سازی دیده‌اند

آموزش ابتدایی تلاش دارد تا دانش فضای آموزش مدرن ایجاد کند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت‌ با رفع مسائل آموزشی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی مسائل دوره‌های بالاتر حل خواهد شد و دانش‌آموزانی در تراز سند تحول خواهیم داشت‌.

کد مطلب: ۱۴۲۸۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۴۰ هزار آموزگار‌ دوره توانمند‌سازی دیده‌اند

‌به گزارش‌ روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،‌ معصومه نجفی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ آموزش ابتدایی تلاش دارد تا دانش فضای آموزش مدرن ایجاد کند چرا که متاسفانه با مشاهدات ما فضای کلاس‌های ابتدایی سنتی هستند.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: با توجه به اینکه مهمترین کنشگر در آموزش دانش آموزان ابتدایی معلم است بنابراین تصمیم گرفتیم نگاه معلم را تغییر دهیم تا از حافظه محوری فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: در همین راستا متوجه شدیم که تنها توانمندسازی آموزشی و برگزاری دوره‌های چند‌ساعته ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.

نجفی بیان کرد: بنابراین تنها راه شبکه‌سازی عظیم در کنار گفتمان سازی آموزشی مستمر در جامعه معلمان نیاز است.

معاون آموزش ابتدایی اذعان کرد: با همین سیاست‌ ۱۴۰ هزار معلم در چهار هسته در کشور تا کنون آموزش دیدند که بنا بر شنیده‌هایی معلمان حاضر در این دوره معتقد بودند ذهنیت آنها با حضور در این دوره‌ها متحول شده است.

وی افزود: تلاش ما این بود که معلمان از فضای سنتی کلاس جدا شوند و فرایند یادگیری را شبیه زندگی واقعی برای دانش آموز کند.

نجفی اظهار داشت: تاکنون ۱۲ دبیرخانه در کشور راه‌اندازی شده که مهمترین آن‌ها از قرار دبیرخانه ریاضی، فارسی، چند پایه، اختلالات یادگیری، آموزش مدیران، علوم، تولید محتوا، آموزش والدین و هدیه‌های آسمانی است.

وی با اشاره به اینکه کنشگر بعدی ما در این مسیر خانواده است اذعان کرد: اینکه والدین آموزش ببینند با دانش آموز پایه اول ابتدایی خود چطور رفتار کنند اهمیت بالایی چه از نظر درسی و چه از نظر تربیتی دارد.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اینکه رفع مسائل دانش آموزان در مقطع ابتدایی می‌تواند کار آموزش و پرورش را در دیگر دوره‌های تحصیلی کمتر کند گفت: معلم باید در کلاس خود الگوی طراحی آموزشی داشته باشد، با این اقدام دانش آموز در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول تربیت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار