‌داشتن مدارس اثر‌بخش مهم‌ترین گام در ساخت ایران قوی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و‌ پروش منطقه ۱۹ ‌در اولین جلسه معاونان آموزشی عنوان کرد اثر‌بخشی مدارس مقدمه‌ایی برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی و داشتن ایران قوی است‌.

کد مطلب: ۱۴۲۸۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
‌داشتن مدارس اثر‌بخش مهم‌ترین گام در ساخت ایران قوی است

حبیب اله قربانی مهر، در جلسه معاونین آموزشی متوسطه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باب پایه ریزی تمدن نوین اسلامی گفت: کشور ایران جز پنج تمدن اصیل در دنیا می باشد، اما اکنون با در نظر گرفتن تحولات و پیشرفت های هر روز در جهان و تغییرات در نگرش نسل نو و جوان، پایه ریزی تمدن نوین اسلامی یکی از مأموریت های مهم تربیتی و اجتماعی در آموزش و پرورش می باشد.

وی با تاکید برعناصر موثردراثربخشی مدارس خاطر نشانکرد: اولین عنصر اثر بخشی در مدارس نقش مدیریت و رهبری آموزشگاهی است؛ و در راهبری آموزشگاهی باید به اصل و علوم روانشناسی آموزشگاهی، مردم شناسی، جمعیت شناسی، فرهنگ شناسی وجامعه شناسی نیز توجه نمود.

قربانی مهر افزو: دومین عنصر در اثر بخشی مدارس معلمان هستند؛ زیرا آنان با بکارگیری روش های جدید آموزشی با استفاده از فناوری نوین و ایجاد محیط آموزشی متنوع در فرایند یاددهی و یادگیری و اثر بخشی مدرسه نقش بی‌بدیلی را ایفا می کنند.

وی گفت: سومین عنصر اثر بخشی مدرسه ، اولیای همراه و مشارکت جو می باشد؛ که با اجرای برنامه های تحولی مدرسه همراه بوده و از ظرفیت بالایی برای اثربخشی مدارس برخوردار می باشند.

مدیر آموزش و پروش منطقه ۱۹ چهارمین و مهمترین عنصر اثر بخشی مدارس را دانش آموزان دانست و افزود؛ این دانش آموز پژوهشگر، کنجکاو، وقت گذار و مطالبه گر است که اثر بخشی مدرسه را در پیرامون خود و جامعه جاری و ساری می سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار