لزوم ادامه برنامه مصرف شیر برای دانش‌آموزان

شیروان (پانا) - در برخی کشورها برنامه شیر مدارس به بیش از ۱۲۰ سال می‌رسد و هدف اصلی آن نیز تغذیه کودکان و نوجوانان با شیر در مدارس است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ادامه برنامه مصرف شیر برای دانش‌آموزان

در برنامه مدارس تلاش این است که در مدرسه و سر کلاس همه بچه‌ها به همراه معلمشان شیر بنوشند. متاسفانه اجرای پروژه ملی شیر مدارس به دلیل عدم تامین منابع مالی در برخی از استان‌ها هنوز اجرایی نشده است که همت آموزش و پرورش، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استاندارها و فرمانداران و مدیران ادارات را می‌طلبد. فرهنگ سازی مصرف شیر در مدرسه به عنوان یک اصل اهمیت دارد.

در این رابطه، حسن نوری، مسئول مرکز بهداشت شیروان گفت: شیر مدرسه از دیرباز به صورت حرکت جهانی در بسیاری از کشورها در برنامه مدارس قرار گرفته است چرا که کودکان در سنین رشد هستند و بیشترین نیازها را به مواد غذایی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کلسیم دارند.

وی گفت: اصرار به مصرف شیر در مدرسه باعث فرهنگ سازی آن در بین دانش آموزان می‌شود، چرا که به طور معمول الگوی دانش آموزان در مدرسه معلم وی است و هر کاری که معلم انجام دهد دانش آموز همان کار را انجام می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود تا حتماً سر کلاس یا در مدرسه با حضور معلمان شیر مصرف شود.

فرامرز شجاعی، رئیس اداره آموزش و پرورش شیروان هم گفت: دغدغه ما این است که هرچه زودتر بتوانیم شیر را در مدارس توزیع کنیم و دانش آموزان از نعمت شیر سالم و تغذیه کامل برخوردار شوند.

این مسئول در اداره آموزش و پرورش شیروان طرح شیر مدرسه را تقویت شاخص سلامتی در جامعه عنوان کرد و گفت: شیر به عنوان کامل‌ترین غذای طبیعی همواره مورد توجه بشر بوده است، این در حالیست که شواهد تاریخی حداقل از چندین هزار سال قبل نشانه‌های استفاده برنامه‌ریزی شده از شیر را نشان می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش شیروان اهداف اجرای شیر در مدارس را دو هدف مهم دانست و گفت: اولین هدف ایجاد عادت و رفتار ماندگار در کودکان و دانش آموزان برای استمرار مصرف شیر از کودکی تا بزرگسالی و سالمندی است و دومین هدف اطمینان از دریافت کافی مواد مغذی مورد نیاز رشد کودکان و دانش آموزان به ویژه کفایت دریافت کلسیم است که در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی از اهمیت ویژه برخوردار است.

خبرنگار: غلامرضا مینا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار