معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مانور سراسری زلزله:

سرمایه‌گذاری بر مهارت‌آموزی دانش‌آموزان برای تمام جامعه پرفایده است

فراگیری مهارت در مقابل بلاهای طبیعی یکی از شاخصه‌های اعتلای کشور است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت فراگیری مهارت در مقابل بلاهای طبیعی یکی از شاخصه‌های اعتلای کشور است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری بر مهارت‌آموزی دانش‌آموزان برای تمام جامعه پرفایده است

آیین بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله با شعار (مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور) صبح امروز، ۸ آذر ۱۴۰۲ در دبیرستان دوره اول متوسطه نرجس شهر تهران با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، وحید بیگدلی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی و تعدادی دیگر از مسئولان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اصغر باقرزاده، معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز به مناسبت روز مانور زلزله و آمادگی شما دانش‌آموزان و همه کشور در مقابل آسیب‌ها و رویدادهای طبیعی و غیرمنتظره دور هم‌ جمع شده‌ایم، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر امروز و در مجموع روزهای سال به آموزش نوجوانان و عموم مردم مبادرت می‌کنند تا در کشوری که آسیب و رویدادهای طبیعی بالاست، آمادگی به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه کشوری که در مقابل زلزله آماده باشد، آسیب کمتری می‌بیند، گفت: آموزش مهارت جزو وظایف آموزش و پرورش است و رویکرد این وزارتخانه این است که فرصت بیشتری را برای یادگیری مهارت‌ها به وجود آورد. یکی از این موقعیت‌ها برنامه‌هایی است که در حوزه مقابله با بلاهای طبیعی تدارک دیده می‌شود.

باقرزاده افزود: در راستای آموزش‌های مهارتی، سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در پایه نهم داشتیم که از این تعداد حدود ۳۸.۵ درصد به هنرستان‌ها رفتند. در واقع سوق دادن دانش آموزان به سمت هنرستان‌ها امسال رشد سه درصدی داشت لذا در سال جاری حدود ۴۲ درصد بچه‌ها به هنرستان رفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از مدیران، معلمان و عوامل مدارس خواسته شده تا رویکرد مهارت‌محور تقویت شود، عنوان کرد: مهارت‌آموزی از طریق برنامه درسی غیررسمی،‌ مانند مانورهای زلزله و برنامه درسی رسمی مانند انتخاب رشته‌های کاردانش و فنی‌حرفه‌ای از جمله برنامه‌هایی است که می‌خواهیم براساس آن دانش‌آموزان مهارت بیاموزند.

باقرزاده با تاکید بر اینکه فراگیری مهارت مقابله در مقابل بلاهای طبیعی یکی از شاخصه‌های اعتلای کشور است، بیان کرد: تجربه تمامی کشورها نشان می‌دهد فرهنگسازی در دوران کودکی و نوجوانی رخ می‌دهد و در ادامه زندگی نیز این رفتار، تخصص و مهارتی که آموخته شده، عمیق می‌شود و باقی می‌ماند.

وی اضافه کرد: در مدارس تشکل‌های دانش‌آموزی زمینه آموزش مهارت‌ها را می‌توانند برای دانش‌آموزان فراهم کنند که یکی از جذابترین و پرطرفدارترین آن‌ها کانون جوانان هلال است، سعی کنید در این تشکل‌ها عضو شوید.

باقرزاده در پایان خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: تاثیرگداری شما در جامعه سنجیده شده است و اگر شما چیزی را بیاموزید و به آن پایبند باشید، اولین اثر را در خانواده خود خواهید دید، در نتیجه سرمایه‌گذاری برای مهارت‌آموزی شما پر سود و پر فایده برای تمامی آحاد جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار