معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

برنامه فراگیر پرورشی مدارس برای انسجام‌بخشی به برنامه‌های پرورشی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برنامه فراگیر پرورشی مدارس را انسجام‌بخشی به برنامه‌های پرورشی، تربیت دانش آموزانی انقلابی و کنشگر و مشارکت گسترده‌تر دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه فراگیر پرورشی مدارس برای انسجام‌بخشی به برنامه‌های پرورشی است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ اصغر باقرزاده در این گردهمایی از تشکیل ستاد‌های بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی نام برد و افزود: اجتماع بزرگ ۶ هزار نفری، برگزاری اجتماع‌های استانی فرزندان حاج قاسم، برپایی ایستگاه‌های یادبود حاج قاسم در مدارس توسط تشکل‌های دانش‌آموزی، پویش انشانویسی، برگزاری یادواره‌های مدرسه‌ای و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه به پویش مهر ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: پویش مهر ریاست جمهوری در قالب مسابقات مختلف برنامه‌ریزی شده و رویکرد و هدف اصلی این برنامه، روایتگری دانش‌آموزان از پیشرفت‌های کشور عزیزمان ایران است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تاثیرگذار راویان اردوهای راهیان پیشرفت اشاره کرد و ادامه داد: در تلاشیم نسبت به شناسایی راویان توانمند و استفاده از ظرفیت‌های این راویان در جهت آگاهی بخشی به دانش‌آموزان بهره ببریم.

باقرزاده همچنین به تبیین برنامه فراگیر پرورشی مدارس پرداخت و گفت: ۵ هدف ایمان، نشاط، امید، هویت و خردورزی به عنوان محور‌ها و هدف‌های اصلی این برنامه مد نظر است.

وی هدف از اجرای برنامه فراگیر پرورشی مدارس را انسجام بخشی به برنامه‌های پرورشی، تربیت دانش آموزانی انقلابی و کنشگر و مشارکت گسترده‌تر دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد.

تقدیر و تشکر از برگزاری پویش‌ها و تجمعات دانش آموزی در جهت حمایت از دانش آموزان فلسطینی از دیگر موارد مطرح شده توسط معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بود.

باقرزاده در بخش پایانی سخنان خود به تشریح فرآیند نظام مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب های اجتماعی(نماد) پرداخت و عنوان کرد: بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز در این طرح غربالگری شده‌اند و مشاوران آموزش و پرورش هم‌اکنون در حال بررسی موارد پرخطر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار