‌در گفت‌و‌گوی یک معلم کار‌آفرین بیرجند عنوان شد:

می‌خواهم‌ مدرسه‌ای با محوریت کار‌آفرینی راه‌اندازی کنم

‌بیرجند (پانا) - همزمان با ‌هفته کارآفرینی ‌گفت‌وگویی ‌با ‌دبیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند، ‌مولف برتر استان و پژوهشگر برتر حوزه آموزش و پرورش و همچنین ‌موسس شرکت تولید و فرآوری گیاهان دارویی شیدانه داشتیم تا ‌با فعالیت‌های این معلم کارآفرین بیشتر آشنا شویم.

کد مطلب: ۱۴۲۷۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
می‌خواهم‌ مدرسه‌ای با محوریت کار‌آفرینی راه‌اندازی کنم

فاطمه افشاری در گفت‌و‌گو با ‌پانا اظهار کرد: آبان ۱۳۹۹ دوره دکترا را به اتمام رساندم و با توجه به رشته تحصیلی‌ام، کارگاه فرآوری گیاهان دارویی با محوریت زرشک و عناب را راه‌اندازی کردم.

وی ادامه داد: آبان ۱۴۰۰ به عنوان هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند مستقر شدم و درحال حاضر با ثبت شرکت ادامه همکاری ما با مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند بصورت واحد فناور خواهد بود و در سال ۱۴۰۱ اختراع بیسکوئیت رژیمی عناب مخصوص افراد مبتلا به دیابت، چاقی و سلیاک را درسامانه مالکیت معنوی کشور ثبت کردم و تصمیم گرفتم این ایده را با هدف اشتغالزایی و جلوگیری از خام فروشی عناب در سطح استان اجرا کنم.

وی افزود: در حال حاضر این ایده توسط شرکت شیدانه در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی پذیرفته شده و برای اولین بار در کشور بصورت نیمه صنعتی تولید می شود و در رشته گیاهان دارویی درنظر داشتم درارتباط با آموخته هایم کسب و کاری را راه اندازی کنم که بتوانم برای برخی از افراد جویای کار اشتغال ایجاد کنم.

وی عنوان کرد: مهمترین ویژگی فردی حس شکرگزاری من در قبال توانمندی و موهبت‌هایی بود که خداوند در اختیارم قرارداده و به پاس این موهبت‌ها تصمیم گرفتم در جهت بهبود اوضاع برخی از اطرافیانم اقدام مثبتی را انجام دهم و درحال حاضر برای ۱۰ نفر بطور مستقیم و ۷ نفر بطور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده‌ام.

وی افزود‌: برنامه کوتاه‌مدت ما، تجهیز و توسعه کارگاه فرآوری گیاهان دارویی جهت تولید بیسکوئیت رژیمی عناب، رب عناب و زرشک و‌‌‌... اخذ مجوزهای سازمان غذا و دارو است که این امر بطور جدی پیگیری می‌شود و امید‌واریم در دراز‌مدت با راه‌اندازی خط تولید صنعتی و احداث کارخانه ان شا ءالله بتوانیم محصولات فرآوری شده از گیاهان مزیت‌دار استان خراسان جنوبی را به اقصی نقاط دنیا صادر کنیم.

و‌ی افزود: سعی دارم بتوانم مدرسه‌ای با محوریت کارآفرینی راه‌اندازی کنم و تجربیاتم را در اختیار نسل آینده این مرزوبوم قرار بدهم‌، مدرسه‌ای مبتنی بر خلاقیت و نوآوری.

افشاری در کارنامه‌اش چاپ دو کتاب، سه مقاله آی اس آی‌، ۵ مقاله علمی پژوهشی و بیش از ۲۰ مقاله ارائه شده در همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی و در موضوعات آموزش و پرورش چندین رتبه در جشنواره‌های اقدام پژوهی، تولید محتوا، تجربیات برتر و نوآوری در تدریس را داراست.

‌‌خبرنگار دانش‌آموز‌: کوثر یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار