عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت ارتباط دانش‌آموزان با سرمایه‌گذارها در محیط‌های کاری برای به تولید رسیدن ایده‌ها

بایدشتاب‌دهنده‌ها با افکار کودکان و استارت‌آپ‌ها آشنا شوند

تهران(پانا)- عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت باید در محیط‌های کاری شرایطی ایجاد شود تا دانش‌آموزان بتوانند در آن‌جا ایده‌های استارت‌آپی خود را مطرح کرده و قابلیت ارتباط آن‌ها با سرمایه‌گذارها برقرارشود.

کد مطلب: ۱۴۲۶۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارتباط دانش‌آموزان با سرمایه‌گذارها در محیط‌های کاری برای به تولید رسیدن ایده‌ها

لطف‌اله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره به محصول‌رساندن ایده استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی، گفت: «امروزه با دسترسی آسان افراد به دانش جدید و فناوری‌های نوین، کارآفرینی و خلاقیت جایگاه سنی ندارد و فرزندانی با سن کم می‌توانند نوع‌آوری و خلاقیت داشته و افکار خود را در قالب استارت‌آپ مطرح کنند.»

وی تاکید کرد: «بنابراین باید فصل جدیدی در توسعه کشور رقم بخورد. باید شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذارها وارد میدان شده و با افکار کودکان و استارت‌آپ‌ها آشنا شوند تا این ایده‌ها به تولید محصول و بهره‌برداری برسد.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: «یقینا اگر این کار صورت پذیرد، سرعت سوددهی و کیفیت در کشور چند برابر افزایش می‌یابد زیرا بچه‌ها دارای دانش‌ نو و خلاقیت هستند. بناربراین وقتی یک نیرو انسانی جوان با فناوری مانوس می‌شود، ضریب توسعه در کشور افزایش می‌یابد.»

در فضای مجازی شرایط نمایش استارت‌آپ‌ها را فراهم کنیم

سیاه‌کلی گفت: «باید نمایشگاه‌های دائمی ایجاد کنیم. به این صورت که در فضای مجازی و محیط‌های کاری شرایطی را ایجاد کنیم که دانش‌آموزان بتوانند استارت‌آپ‌های خود را مطرح کرده و این محیط قابلیت ارتباط آن‌ها را با شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذارها برقرار کند.»

وی درخصوص اینکه آموزش و پرورش چه نقشی در به محصول رسیدن ایده دانش آموزان دارد، گفت: «آموزش و پرورش با ایجاد نمایشگاه‌های دائمی، محیط‌هایی که قابلیت ایجاد نمایشگاه‌ را دارد و اردوهایی که برگزار می‌کند، می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا دانش‌آموزان افکار خود را در حوزه استارت‌آپ به نمایش بگذارند.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: «دیده‌شدن افکار و ایده‌ها به خصوص در حوزه استارت‌آپ‌ها، بسیار مهم است. همچنین آشنایی بزرگتر‌ها با این افکار، ایده‌ها، عقاید و نرم افزارها و همچنین روش‌های ارائه خدمت نیز بسیار حائز اهمیت است.»

تیم آموزشی وارد سیستمی شود که دانش آموزان با آن مانوس هستند

سیاه‌کلی گفت: «حذف دروس از مطالب درسی لازم نیست بلکه باید ارائه موضوعات جدید با سبک جدید و به روز صورت گیرد. امروزه بچه‌ها با فضای مجازی، فناوری و علم روز آشنا هستند. باید به جای واردکردن دانش‌آموزان در سیستم خود، تیم آموزشی وارد سیستمی شود که دانش آموزان با آن مانوس هستند و از موضوعات نوین و جدید در دروس استفاده شود.»

وی تاکید کرد: «باید آموزش به سمتی رود که در کنار افزایش دانش، تجربه و مهارت نیز ارتقا پیدا کند و در واقع توانایی بهره‌گیری از نرم‌افزار را به سخت‌افزارها فراهم شود.»

سیاه‌کلی در این باره که چه سازمان‌هایی می‌توانند برای وارد شدن علم نوین به مدارس کمک‌کننده باشند، گفت: «سازمان فنی‌وحرفه‌ای، محیط‌های دانشگاهی، محیط‌های کار، شرکت‌ها، پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌جات و پردیس‌ها می‌توانند کمک‌کننده باشند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: «ما باید بپذیریم که سن نسل جدید متناسب با دانش‌ گذشته نیست و دانش امروزه دانش‌آموزان ده‌ها سال بزرگتر از سن‌ آن‌هاست و باید با به رسمیت شناختن این موضوع، برای آن برنامه‌ریزی کنیم.»

باید مدیران با فناوری جدید و دنیای دیجیتال آشنا شوند

وی در خصوص آشنایی مدیران و معلمان با فناوری نوین، گفت: «باید افکار نوین وارد مدیریت شود. دنیای دیجیتال و فناوری نوین بسیار متفاوت از دنیای آنالوگ است. باید مدیران با فناوری جدید و دنیای دیجیتال آشنا شده و این علم را به معلمان انتقال دهند. در این صورت معلمان با انتقال این مفاهبم به دانش‌آموزان اهداف آموزش را به عرصه ظهور می‌رسانند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار