کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت وجود شبکه استعدادیابی برای نتیجه‌بخش شدن استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی

برای کشف دانش‌آموزان کارآفرین، ازمشاوره و آموزش مدرن در کنار توجه والدین استفاده شود.

تهران(پانا)- کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد باید شبکه مشاور و استعدادیابی یا شبکه کارآفرینان و فعالان اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با مدارس داشته باشند، شکل گیرد. در این زمینه باید از اولیا دانش‌آموزان و مربیان خود مدارس ایده گرفته و بدون کمک آن‌ها این کار شدنی نیست.

کد مطلب: ۱۴۲۶۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت وجود شبکه استعدادیابی برای نتیجه‌بخش شدن استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی

پیمان مولوی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا درباره به تولیدرساندن ایده استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی، گفت: «اولین بحث این است که دانش‌آموزان به این باور برسند که می‌توانند در بازار ایران محصولات و خدمات تولیدشده توسط خود را به فروش برسانند.»

وی ادامه داد: «نتیجه‌بخش‌ بودن استارت‌آپ‌ها و به تولید رسیدن آن‌ها، چند بخش دارد. ما به تجاری‌سازی در این حوزه احتیاج داریم. علاوه بر آن، وجود مشاوره در مدارس به صورت ایجاد دوره‌ها می‌تواند کمک بسیاری به توانمند‌سازی دانش‌آموزان کرده و باعث ‌شود دانش‌آموزان صاحب دیدگاه شوند.»

باید آموزش و تمرکز دانش‌آموزان را به سمت حل مسئله ببریم

مولوی گفت: «ما به یک شبکه مشاور و استعدادیابی یا شبکه کارآفرینان و فعالان اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با مدارس داشته باشند، نیاز داریم. در این زمینه باید از اولیا و مربیان خود مدارس ایده بگیریم و بدون کمک آن‌ها این کار شدنی نیست.»

این کارشناس تاکید کرد: «باید آموزش و پرورش به سمت مسئله‌محورشدن و حل مسائل بدون تعصب پیش رود. بهتر است دروس تئوری که در مدارس آموزش داده می‌شود به صورت جدا خوانده شود و وقت و تمرکز اصلی دانش‌آموزان را بر روی حل مسئله و مسائلی که برونکرد حل مسئله دارد، باشد.»

مولوی با تاکید بر اینکه لازم نیست همه افراد کارآفرین باشند، گفت: «لازم نیست همه افراد در جامعه کارآفرین باشند. کارآفرین شخصی است که قدرت ریسک‌پذیری بالایی داشته و همچنین توانایی مدیریت پروسه‌ها را دارد. اما همه افراد می‌توانند در هر جایی که هستند، مثمرثمر باشند.»

تاسیس مراکز کارآفرینی برای توانمندسازی افراد

وی گفت: «برای کشف استعداد دانش‌آموزان کارآفرین، از پتانسیل مشاوره و آموزش مدرن در کنار توجه والدین استفاده شود. این کار می‌تواند یک بیزینس نیز باشد.»

مولوی ادامه داد: «افراد علاقه‌مند به این بیزینس می‌توانند مراکزی تحت عنوان مراکز کارآفرینی تاسیس کنند و افراد با مراجعه به این مراکز در این زمینه راهنمایی شده و توانمند شوند.»

همکاری سازمان‌های مختلف در جهت کمک به آموزش و پرورش

این کارشناس در خصوص کمک سازمان‌های مختلف به آموزش و پرورش برای ارتقای آموزش، گفت: «همه سازمان‌ها می‌توانند به آموزش و پروش کمک کنند. به طور مثال سازمان‌هایی مثل وزارت بهداشت و درمان در حوزه آموزش مسائل بهداشتی یا وزارت جهاد کشاورزی برای معرفی حوزه کشاورزی و بیزینس‌های موجود درآن و همچنین سازمان هواوفضا برای اینکه دانش‌آموزان درک کنند چه احتیاجی به مهندس در حوزه‌های مختلف داریم، کمک‌کننده باشد.»

وی ادامه داد: «همچنین در حوزه صنعت‌گری، تولید، صادرات و واردات استعدادهایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. قسمت عمده این مسئله به خود مدارس و درک مدارس برمی‌گردد.»

معلمانی که درگیر معیشت باشند نمی‌توانند کیفیت آموزشی خوبی را ارائه دهند

مولوی گفت: «معلمانی که درگیر معیشت باشند، نمی‌توانند کیفیت آموزشی خوبی را ارائه دهند. باید بیشترین حقوق‌ها را به معلمان پرداخت کرد تا جدا از دغدغه‌های معیشتی تمرکز خود را بر روی ارتقای سواد دانش‌آموزان و کشف استعداد دانش‌‌آموزان قرار دهند و سیستم به سمت همانندسازی و هرس‌کردن ایده‌ها نرود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار