رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد؛

ادغام طب ایرانی در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی

تهران (پانا) - رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه طب ایرانی ظرفیت جهانی شدن را دارد، از اجرایی شدن برنامه ادغام طب ایرانی در نظام شبکه در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ادغام طب ایرانی در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش وبدا، صابر جباری در جلسه ادغام شیوه زندگی سالم براساس آموزه های طب ایرانی در نظام سلامت کشور که با همکاری مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس و دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه طب ایرانی ظرفیت جهانی شدن را دارد، درخصوص طرح ادغام آموزه های طب ایرانی در نظام سلامت، گفت: برنامه ادغام طب ایرانی در نظام شبکه چندسالی است که مطرح شده و سال گذشته در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز شد.

وی با تاکید بر گسترش و تسری این برنامه در سراسر کشور، افزود: در بند ۱۲ سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، بر استانداردسازی و روزآمد کردن روش های تشخیصی و درمانی طب سنتی، تبادل تجربیات با سایر کشورها در زمینه طب سنتی، نظارت وزارت بهداشت بر ارائه خدمات طب سنتی و گیاهان دارویی، برقراری تعادل و تبادل منطقی میان طب سنتی و طب نوین و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه، تاکید شده است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: اهداف کلی و کمی بخش سلامت در ششمین برنامه توسعه کشور بر موضوع ادغام طب ایرانی و گیاهان دارویی تاکید دارد. در ماده ۵ سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی بر ترویج رعایت اصول ۶ گانه سلامت مکتب طب سنتی در میان آحاد جامعه، تاکید شده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: در سند تحول دولت مردمی دولت سیزدهم، اولویت های بهداشتی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۲، بند (ع) تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز بر اجرای برنامه ادغام تاکید شده و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز سه مرتبه برنامه ادغام طب ایرانی در نظام شبکه را مطرح کرده است.

وی گفت: برنامه ادغام طب ایرانی در نظام شبکه نخستین بار به صورت آزمایشی در اردکان یزد اجرا و سال گذشته نیز در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.

جباری، بررسی دستورالعمل کشوری ابلاغ شده در معاونت بهداشتی دانشگاه ها، تشکیل کمیته های مربوطه در دانشگاه ها، برنامه ریزی و تعامل سازنده با متخصصان طب سنتی برای ارائه محتوا و تفهیم مطالب آموزشی، آموزش های حضوری و مجازی را از جمله برنامه های پیش روی این برنامه، عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار