گمرک خطاب به وزارت جهادکشاورزی؛

بخشنامه ثبت نشده در پایگاه قوانین و مقررات لازم الاجرا نیست

تهران (پانا) - گمرک جمهوری اسلامی ایران بخشنامه وزارت جهادکشاورزی را در راستای اجرای ماده ۳۰ قانون بهبود مستمر کسب و کار ابلاغ نکرد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بخشنامه ثبت نشده در پایگاه قوانین و مقررات لازم الاجرا نیست

به گزارش دبیرخانه مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار؛ بخشنامه وزارت جهادکشاورزی برای ممنوعیت ترخیص روغن افتابگردان و روغن خام سویا از سوی گمرک به دلیل ثبت نشدن در پایگاه قوانین و مقررات ابلاغ نشد.

براساس ماده ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار لازم الاجرا بودن مقررات منوط به ثبت و انتشار آنها در پایگاه قوانین و مقررات کسب و کار است. براساس آئین نامه لزوم ثبت و اطلاع رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار مصوب ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ بخشنامه ها و مقرراتی که در پایگاه درج نشده باشد قابل ابلاغ نیست.

براساس این آئین نامه؛ مقررات موجد حق با تکلیف عمومی قابل طبقه بندی به عنوان اسرار دولتی نیست و انتشار آنها در پایگاه الزامی است.

همچنین مقرراتی که علاوه بر دستگاه های اجرایی و کارکنان آن برای سایر مردم حق یا تکلیف ایجاد می نماید ۱۵ روز پس از انتشار در پایگاه لازم الاجراست مگر اینکه در حوزه مقرره مهلت یا ترتیب خاص دیگری ذکر شده باشد.

براساس این گزارش، صدور بخشنامه های یک شبه که فعالان اقتصادی را غافلگیر و برنامه ریزی برای آنها را دشوار میکند، از سالهای دور یکی از انتقادهای کارآفرینان و تجار کشور از دولت بوده است. در پاسخ به این انتقاد به جا، دولت از سال جاری سیاست پیش بینی پذیری سیاستهای اقتصادی و منع صدور بخشنامه های ناگهانی را در دستور کار خود قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار