یک مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با پانا:

مهم‌ترین سرمایه یک کنکوری زمان است

کرج (پانا) - مدرس شیمی و مشاوره کنکور در البرز گفت موفق کسی است که با آجرهایی که به طرفش پرتاب می‌شود، بنای محکم و زیبا برای زندگی بسازد بنابراین مهم‌ترین سرمایه یک کنکوری زمانی است که در اختیار دارد تا به موفقیت برسد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین سرمایه یک کنکوری زمان است

عرفان فلاح، مدرس شیمی و مشاور کنکور در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «سال ۱۳۹۲ به عنوان دانشجوی مهندسی برق وارد دانشگاه شدم، اما انصراف دادم و به دلیل علاقه ای که به آموزش و تدریس داشتم در سال ۱۳۹۵ رشته دبیری شیمی را انتخاب کردم.»

وی افزود: «به فرایند مشاوره تحصیلی علاقه بسیاری داشتم و خودم تجربه شرکت در کنکور را داشتم بنابراین از سال ۱۳۹۵ کار مشاوره تحصیلی را آغاز کردم زیرا از کمک کردن به دانش آموزان لذت می برم.»

فلاح در مورد مطالعه برای کنکور بیان کرد: «ماهی را هر زمانی که از آب بگیری تازه است اما پیشنهاد من این است که دانش آموزان از سال دهم برای کنکور مطالعه کردن را شروع کنند، چون عمده پایه دروس در سال دهم تشکیل می شود و اگر به صورت سرسری مطالعه شود مسیر موفقیت از حالت هموار به حالت پیچ در پیچ تبدیل می شود.»

این مشاور تحصیلی اضافه کرد: «برای موفقیت درکنکور تقریبا بهتر است دانش آموزان مشاور تحصیلی داشته باشند، زیرا مهمترین سرمایه یک کنکوری، زمان است و اگر با آزمون و خطا سپری شود به موفقیت ختم نمی شود. مشاوره و راهنمایی های درست در سال کنکور خیلی می تواند در نتیجه یک کنکوری تاثیرگذار باشد، اما متاسفانه هر فردی توانایی مالی گرفتن مشاوره خصوصی را ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتم که گروهی ایجاد کنم تا دانش آموزان مستقیم و به صورت رایگان سوالات خود را بپرسند علاوه براین برای عموم دانش آموزان کلاس های رایگان و آنلاین دروس فیزیک و ریاضی برگزار می کنم تا با نحوه تست زنی آشنا شوند و در این دروس مشکلی نداشته باشند. دانش آموزان مستعدی که به دلایل مشکلات مالی توانایی خرید کتاب تست را ندارند هم شناسایی کرده و بورسیه اهدای کتاب می کنیم.»

وی در ادامه بیان کرد: «یک مشاور تحصیلی خوب علم و تجربه کافی برای راهنمایی دانش آموز و پیگیری مناسب دارد، دانش آموز را به خوبی درک کرده و ارتباط خوبی با دانش آموز برقرار می کند.»

فلاح خاطرنشان کرد: «افرادی که تمایل دارند کار مشاوره را آغاز کنند، بهتر است با علاقه وارد این حرفه شوند و با دید کسب و کار وارد این حرفه نشوند و این گونه افراد را الگوی خود قرار ندهند. اگر با علاقه وارد این حرفه شوند بی شک موفق تر خواهند شد.»

وی در پایان عنوان کرد: «یکی از راه های موفقیت، کنکور است، اما تنها راه موفقیت نیست. پس دانش آموزان اگر در زمینه کنکور موفق نشدند به معنای موفق نبودن نیست. راه های دیگری وجود دارد و کافیست علایق و استعدادهای خود را شکوفا کنید.»

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار