فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

بسیج می‌تواند معادلات جهانی را تغییر دهد

وزیر علوم: دانشگاه و دانشگاهیان مطمئن‌ترین و بهترین عرصه برای سرمایه‌گذاری هستند

تهران (پانا) - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج دامنه و قلمرویی جهانی برای خود دارد، گفت بسیج دارای شعاعی گسترده و میدان جاذبه‌ای جهانی است که می‌تواند معادلات سیاسی را تغییر دهد. این تفکر گسترش یافته و از مرزها عبور کرده و جوانان کشورهای اسلامی را با منطق و با آرمان‌ها و رسالت خود آشنا کرده است.

کد مطلب: ۱۴۲۵۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بسیج می‌تواند معادلات جهانی را تغییر دهد

سردار سرلشگر حسین سلامی در اجتماع اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران که صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: بسیج فرمول حل همه مسائل به ظاهر لاینحل جامعه ما است، بسیج کارآمدترین، قوی‌ترین و نتیجه‌‌بخش‌ترین نهادی است که سخت‌ترین، بحرانی‌ترین و پیچیده ترین مسایل جامعه ما به واسطه آن آسان می‌شود.

وی افزود: زندگی برای مردم ما با بسیج سهل می‌شود، چرا که چشمه الهام، سرچمشه آرامش و تجلی‌گاه فضائل درخشان ملت عزیز ایران و امت اسلام است. اگر به تاریخ این نهاد نیرومند نگاه کنیم از ابتدا تا به امروز بسیج با عنصر پیشگامی، جهاد، شهادت طلبی، فداکاری، وفاداری و میدان داری از آن حماسه باشکوه(دفاع مقدس) راه را بر ائتلاف بزرگ تاریخ بست و سیاست‌های و امیدهای آن‌ها را در درون حرکات عجیب و شگفت انگیز خود دفن کرد. نام بسیج مترادف یک شکوه بی‌نظیر و پیروزی قطعی در هر مقیاسی است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بسیجیان هنگام بلایا نخسیتن انسان‌هایی هستند که داوطلبانه و فداکارانه در لحظه‌های سخت به داد مردم می‌رسند و می‌توان بسیج را یک تجسم انسانی از نصرت‌های الهی بر مردمان این سرزمین و سرزمین‌های دیگر دانست.

سردار سلامی با بیان اینکه بسیج دامنه و قلمرویی جهانی برای خود دارد، عنوان کرد: بسیج دارای شعاعی گسترده و میدان جاذبه‌ای جهانی است که می‌تواند معادلات سیاسی را تغییر دهد. این تفکر گسترش یافته و از مرزها عبور کرده و جوانان کشورهای اسلامی را با منطق و با آرمان‌ها و رسالت خود آشنا کرده است. امروز جهان اسلام از یک مفهموم سیاسی تبدیل به یک واقعیت مجسم تبدیل شده است و این موضوع به این معناست که جهان اسلام علاوه بر حاکمیت، در حال تجدید بنای یک قدرت عظیم در سطح منطقه غرب آسیا، خلیج فارس و شرق آسیا است و نقطه توقفی بر این تفکر و اندیشه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تا به امروز توانسته‌ایم خطرناک‌ترین توطئه‌های تاریخ و قدرتمندترین تهدیدات را خنثی کنیم و برای رفعت بخشیدن به تراز قدرتمان، هویتی مستقل در دستگاه مختصات بین‌المللی بسازیم‌.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین عنصر قدرت‌ساز و الهام بخش نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری کاریزماتیک آن است، گفت: این موضوع آشکار و مشخص است، موضوعی که بسیاری از کشورها فاقد آن هستند و براساس آن نمی‌توانند قدرت را به منفعت تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: اسلام و مردم نیز دیگر عناصر این نظام مقدس هستند که توانسته‌اند همواره توطئه دشمنان ایران را خنثی کنند. دیدم که سال گذشته آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و اسرائیلی‌ها چه تصوری درباره ایران داشتند، آن‌ها فکر می‌کردند ایران دچار بی‌تعادلی بازگشت‌ناپذیر می‌شود اما امسال می‌بینم که اینطور نبود، چرا که قدرت بازگشت‌پذیری در هر مقیاسی با اتکا به سه عنصر ذکر شده از مسلمات این نظام است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه امروز همه‌ نگاه‌ها به ایران است، بیان کرد: امروز ایران، نقطه مرکزی تحولات سیاسی منطقه است و همه نگاه‌ها به ایران است که چگونه این بازی را اداره می‌کند، این عنصر اصلی قدرت ما است.

وی با یادآور شدن این موضوع که دانشگاه ساحت علم، حکمت و آگاهی است، تصریح کرد: اساتید عملداران این ساحت هستند و راهی قوی شدن از طریق علم می‌گذرد. دانایی و دانش نیز عناصر اصلی پیشرفت در جهان هستند و هر کشوری تا عالم نشود به احترام، عظمت و شکوه نمی‌رسد، در واقع یعنی در این فضا نقش اساتید برای قوی کردن ایران نقش اول است.

سردار سلامی ادامه داد: جوانانی که برای امروز و فردای آینده آماده می‌شوند، در دانشگاه ساخته می‌شوند و از این فرصت باید نهایت استفاده را برد چرا که ایران شایسته بزرگ بودن است و از دیرباز نیز دانشمندان ایرانی در بسیاری از علوم حرف‌ها برای گفتن داشته‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امروز جهان تبدیل به یک نمایشگاه شد است، نمایشگاهی که آمریکا با جنایات خود از آن رونمایی کرد، مردم امروز با سقوط آزاد ارزش‌های اخلاقی آشنا می‌شوند و می‌بینند چگونه یک قدرت بزرگ در حد و اندازه آمریکا تمرکز خود را روی کشتن کودکان گذاشته است و آن را پیروزی می‌داند.

سردار سلامی در‌ پایان تاکید کرد: در این صحنه‌ آمریکا و متحدانش اخلاق و سیاست را خواهند باخت و در عرصه نظامی نیز با شکست مواجه خواهند شد.

در این مراسم همچنین محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم اظهار کرد: باید به یاد داشته باشیم که در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم و این موضوع را مدیون زحمات نیروهای نظامی، انتظامی، سپاهیان و ارتشیان هستیم که برای تامین امنیت ما از جان خود گذشته‌اند.

وی با بیان اینکه هنگامی که از بسیج سخن به میان می‌آید یک تعریف برای این مولفه در نظرمی‌گیریم، ادامه داد: هرگاه یک خبر که از موفقیت جمهوری اسلامی مخابره می‌شود یا دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف را بیان کند موجب خوشحالی فرد شود، آن شخص بسیجی است. هرگاه کسی از شنیدن چنین اخباری ناراحت شود در این تعریف جایگاهی ندارد.

زلفی‌گل ادامه داد: بر اساس این تعریف، تمام هم‌میهنان و کسانی که از شنیدن این خبر خوشنود می‌شوند بسیجی هستند. یک بسیجی، شخصی است که رفتار و کردارش موجب دوام و اقتدار جمهوری اسلامی شود. تمام کسانی که اقدامات و کردار آنها به زبان جمهوری اسلامی بیافزاید یک بسیجی است. من از خدا می‌خواهم که گفتار و کردار ما در مسیر خاص شهدا باشد.

وزیر علوم با اشاره به سخنرانی‌های گذشته خود گفت: در یک برنامه به موضوعی اشاره کردم و دوست دارم که این موضوع را بار دیگر به زبان بیاورم. این موضوع این است، یک مقام آمریکایی نقشه ایران را در دست داشت و درباره چرایی ساخت پایگاه نظامی در کشور ما توضیح می‌داد اما آنها نمی‌دانند که پایگاه‌های آمریکایی در اسارت ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه رهبری در منویات خود همواره بر ضرورت توجه به دانشگاه و دانشگاهیان تاکید کرده‌اند، ادامه داد: قدردان تاکید رهبری در خصوص دانشگاه و دانشگاهیان هستیم. دشمن همواره تلاش می‌کند که دانشگاه را در مقابل نظام قرار دهد اما دانشگاهیان همواره در خدمت نظام بوده‌، هستند و خواهند بود.

زلفی‌گل با بیان اینکه رهبری همواره تاکید کرده‌اند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی مرهون دانشگاهیان است، گفت: دانشگاهیان باید قدردان این موضوع باشند. جمهوری اسلامی ماحصل تلاش دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است. ما نباید اجازه دهیم که دشمنان از موضوع تقابل دانشگاه و نظام سوء استفاده کنند.

وی خطاب به اساتید حاضر در جلسه گفت: نقش اساتید بسیجی در کلاس، پژوهش و فناوری باید پررنگ‌تر شود.

وزیر علوم گفت: مسئولان باید بدانند که دانشگاه و دانشگاهیان مطمئن‌ترین و بهترین عرصه برای سرمایه‌گذاری هستند. علم و سرمایه‌گذاری در عرصه علم موجب ارتقاء و اقتدارآفرینی می‌شود.

وی در پایان گفت: برخی از مسئولان در اشتباه هستند و معتقدند که نهادهای فعال در عرصه علم و فناوری مصرف‌گرا هستند اما آنها باید بدانند که دانشگاه بهترین مکان برای حال و آینده کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار