دبیر انجمن علمی کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران در گفت‌وگو با پانا:

ضرورت همکاری آموزش و پرورش و معاونت علمی فناوری برای رشد استارت‌آپ های دانش‌آموزی

ایجاد مراکز نوآوری دانش‌آموزی بهترین راه برای به نتیجه رسیدن استارت‌آپ‌هاست

تهران(پانا)- دبیر انجمن علمی کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران گفت اگر همکاری و هماهنگی لازم بین آموزش و پرورش و معاونت علمی فناوری برقرار شود، این زمینه فراهم می‌شود که در صورت راه‌اندازی استارت‌آپ توسط دانش‌آموزان، این استارت‌آپ به زمینه تجاری نیز برسد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همکاری آموزش و پرورش و معاونت علمی فناوری برای رشد استارت‌آپ های دانش‌آموزی

فردین شورج، دبیر انجمن علمی کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران در گفت‌وگو با پانا گفت: «اگر بین آموزش و پرورش و معاونت علمی فناوری هماهنگی برقرار شود، این زمینه فراهم می‌شود که اگر دانش‌آموزان استارت‌آپی را راه‌اندازی کردند، این استارت‌آپ به زمینه تجاری هم برسد.»

وی گفت: «اگر آموزش و پرورش با نزدیک‌ترین دانشگاه‌ها یا مراکز رشد و کارآفرینی چه دولتی مثل دانشگاه‌ها و چه خصوصی مثل کلینیک‌های کسب‌وکار هماهنگ شوند، می‌توانند ایده دانش‌آموزان را به خلاقیت و بروز نوآوری برسانند.»

ایجاد مراکز نوآوری بهترین راه برای به نتیجه رسیدن استارت‌آپ‌هاست

وی ادامه داد:«در صورت ایجاد این هماهنگی می‌توانیم با رشد‌ دادن این نوآوری آن را به مرحله تشکیل شرکت دانش‌بنیان رسانده یا تجاری‌سازی محصول را وارد فاز اجرایی کنیم. ایجاد مراکز نوآوری دانش‌آموزی بهترین راه برای به نتیجه رسیدن استارت‌آپ‌هاست.»

شورج گفت: «اگر این استارت‌آپ‌ها در این مراکز به مرحله تجاری‌سازی برسند، تاثیرات مثبت و بسزایی در اقتصاد کل کشور خواهد داشت. همچنین تاثیرات خوبی روی زندگی خود دانش‌آموزان دارد.»

دبیر انجمن علمی کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران درباره تاثیر اینگونه هماهنگی‌ها بر زندگی دانش‌آموزان، گفت: «بچه‌ها می‌آموزند که باید مستقل بوده و خود عامل کسب درآمد باشند. همچنین روحیه کارآفرینی در آن‌ها تقویت شده و یاد می‌گیرند آن چیزی را که آموزش دیده‌اند، در عمل نیز به اجرا درآورند.»

مقطع دوم متوسطه بهترین زمان برای ایجاد ظرفیت‌های کارآفرینی در دانش‌آموزان

وی افزود: «بهتر است هماهنگی مدارس با مراکز رشد در مقطع دوم متوسطه باشد و بچه‌ها کارآفرین تربیت شوند. اکنون می‌بینم که افراد دارای مدرک دکترا سردرگم بوده و توانایی تصمیم‌گیری برای آینده را ندارند.»

شورج خاطرنشان کرد: «اگر این مراکز رشد با آموزش و پرورش هماهنگ شده و به دانش‌آموزان کمک کنند علاوه بر تاثیرات مثبت بر زندگی و آینده شغلی خود دانش‌آموزان، روی نظام اقتصاد و حتی نظام قوانین جامعه تاثیر می‌گذارد و تعداد افراد کمتری تمایل به مهاجرت دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار