رئیس قوه قضاییه:

اساتید بسیجی به شبهات نسل جوان پاسخ دهند

بسیجیان استکبار جهانی را ذلیل کرده‌اند

تهران (پانا) - رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بسیجیان استکبار جهانی را ذلیل کرده‌اند، گفت این ذلیل شدن ماحصل روحیه بسیجی بودن است، بسیجی که فقط در ایران این نیست بلکه در میان ملل اسلامی نیز نشر یافته است.

کد مطلب: ۱۴۲۵۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اساتید بسیجی به شبهات نسل جوان پاسخ دهند

‌غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه صبح امروز در نشست سراسری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور در محل دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه بسیجیان استکبار جهانی را ذلیل کرده‌اند، گفت: این ذلیل شدن ماحصل روحیه بسیجی بودن است، بسیجی که فقط در ایران‌ نیست بلکه در میان ملل اسلامی نیز نشر یافته است. امروز در غزه یک قطعه کوچک از زمین که دارای جمعیت کم است، گروه‌های مقاومت با روحیه جهادی، با ایمان به خدا، وحدت و اعتماد به نفس در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و در تمامی مستکبران مقاومت می‌کند و شهید می‌دهد.

وی افزود: جنایتی که امروز مستکبران در حال انجام هستند کم‌سابقه است اما بسیجیان مقاوم غزه، حماس مقتدر و جهادی و جریان مقاومت و مردم فلسطین در مقابل آن ایستاده‌اند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بسیجی یعنی حاضر بودن در تمامی صحنه‌ها، اظهار کرد: بسیجی یعنی نترسیدن، یعنی آگاه بودن و آگاهی بخشیدن. امام عظیم‌الشان (ره) آغازگر و شروع کننده این حرکت بزرگ در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ بودند و نهاد مقدسی پایه‌ریزی کردند که امروز از انسجام و وحدت بسیار بالایی برخوردار است‌.

وی افزود: بسیجی بودن امروز از ایران فراتر رفته و در همه بلاد اسلامی و غیر اسلامی که اقلیتی مسلمان در آن حضور دارند، این روحیه حکمفرماست و بسیجیان مشغول به غرور‌آفرینی و معرفی مظلومان هستند.

محسنی‌ اژه‌ای خاطرنشان کرد: بسیجی اجازه نمی‌دهد متقلبان جای ظالم و مظلوم و شهید و جلاد را تغییر دهند. باید درود فرستاد بر اولین و بزرگترین بسیجی تاریخ یعنی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب که در راه اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی جانباز شده‌اند و امروز حامی و پشتیبان اصلی جریان‌های مقاومت هستند، جریان‌هایی که نگاه‌شان به این فرمانده بزرگ بسیجیان است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به علم و ایمان برای رشد نهایی رسیدن به کمال نیاز دارد، عنوان کرد: برای اجرای فرامین و مقررات الهی و آموزه‌های دینی به افزایش علم، علم نوآور و پیش‌بینی شبهات نیاز داریم تا جواب‌های مناسب را در اختیار داشته باشیم چرا که نسل جوان نیاز به پاسخگویی در برخی شبهات دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: یکی از وظایف همه به‌خصوص اساتید بسیجی این است که کشور را از نظر علمی روز به روز‌ به درجات بالاتر برسانند، چرا که کشور بدون علم متکی به ایمان پیشرفت نخواهد کرد و تمامی پیشرفت‌های موجود نیز ماحصل همین موضوع بوده است و امیدواریم این مسیر با قدرت بیشتر ادامه یابد.

وی ادامه داد: قدرت بازدارنده‌ای که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد بر اثر تولید قدرتی است که در گذشته بوده و تولید قدرت مبتنی بر علم یکی از وظایف مهم است که بر دوش شما اساتید بزرگوار است. بدانید که حفظ روحیه جهادی و انقلابی‌گری، بصیرت و بصیرت‌افزایی جزو لوازم لاینفک حکمرانی است و اگر همه آحاد جامعه نسبت به فتنه‌انگیزی‌ها و توطئه‌ها آگاهی لازم را نداشته باشند، از جایی ضربه می‌خوریم که نمی‌دانیم کجا بوده است؛ در نتیجه نیاز به آگاهی و اگاهی‌بخشی و بصیرت داریم که بر عهده دانشگاه‌ها و حوزه‌ها است.

رییس قوه قضاییه در ادامه یادآور شد دشمن تلاشش را می‌کند که ارزش‌های دینی و اسلامی را کمرنگ کند، دلبسته به این است که در جوامع اسلامی نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوی وجود داشته باشد، چونکه می‌داند اقدامات نظامی او کارساز نیست، پس به دنبال نا‌امیدی نسل جوان و بی‌تفاوتی آن‌ها در رابطه با ارزش‌ها و آموزه‌های دینی است. در نتیجه وظیفه بسیار سنگینی بر عهده جامعه دانشگاهی و اساتید بسیجی قرار دارد.

وی در پایان تاکید کرد: از همه بسیجیان اعم از نیروهای انتظامی و نظامی می‌خواهیم مسائل پشت پرده را کشف کنند و به دستگاه قضا معرفی کنند تا با روحیه بسیجی به این مسئله نیز فائق آییم.

محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید نیز در ابتدای این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه اظهار کرد: امام(ره) عزیز فرمودند بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست و باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد، حال می‌بینیم که چگونه گروه‌های مقاومت در فلسطین و نوار غزه در مقابل مستکبران جهان چگونه مقاومت می‌کنند و این چیزی نیست جز ثمر دادن و بالندگی شجره طیبه‌ای که امام راحل آن را بسیج نامیدند.

وی افزود: اهداف برگزاری این همایش در مرتبه اول اعلام انزجار اساتید مومن و انقلابی بسیجی از جنایات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل با محوریت اسرائیل است که مردم مقتدر و مظلوم غزه را زیر شدیدترین حملات غیرانسانی خود قرار داده‌اند. هدف بعدی گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر بسیجی و هدف نهایی تشکیل جبهه فرهنگی اساتید کشور است که بسیار‌ روی آن تاکید داریم.

رییس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ترویج تفکر بسیج و مقاومت باید در میان نسل جوان دانشگاهی انجام شود، عنوان کرد: برای مبارزه با استکبار نیاز به ترویج منش بسیجی بودن داریم و اهداف و برنامه‌های مختلفی نیز در این راستا در دستور کار است. وظیفه ما به عنوان اساتید دانشگاهی روشنگری و جهاد تببین است که باید به نحو احسن انجام شود.

مردانی اضافه کرد: امروز مردم مقتدر و مظلوم غزه پیشتاز نهضت جهانی مقاومت هستند و نیاز است با توجه به کسوت و تخصصی که داریم دین خود را نسبت به این عزیزان ادا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار