اختلال در اینترنت همچنان ادامه دارد

تهران (پانا) - گزارش‌ها حاکی از آن است که شبکه اینترنت از صبح امروز با اختلال روبه‌رو شده و کاربران برای ساعاتی شاهد قطعی اینترنت بودند که ظاهرا این مشکل هنوز هم برطرف نشده است.

کد مطلب: ۱۴۲۵۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اختلال در اینترنت همچنان ادامه دارد

برخی کاربران از صبح امروز به صورت مقطعی با اختلال رو به رو شده‌اند. این قطعی در اپراتورهای مختلف برای کابران متفاوت است به گونه‌ای که برخی از کاربران با قطعی اینترنت سیم کارت ایرانسل خود و برخی با قطع اینترنت در همراه اول مواجه شده‌اند.

قطع شبکه اینترنت و اختلال آ ن در حالی است که عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات درگفت‌وگویی با تسنیم درباره اختلال اینترنت از دو روز گذشته گفته است گمانه‌زنی‌هایی می‌شود که حمله سایبری شده است؛ به‌هیچ‌وجه هیچ حمله‌ای اتفاق نیفتاده بود و یک مشکل فنی بود که من به دوستان دستور دادم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی درباره چرایی اختلال اینترنت طی دو روز گذشته، اظهار داشت: دیروز اختلالی نداشتیم، همین الآن که در همایش بودم به‌خاطر بارندگی در خوزستان 30 درصد سایت‌های سیار قطع شده بود که دوستان درحال پیگیری آن هستند.

وی در پاسخ به تأکید تسنیم که "یعنی الآن مشکل اختلال اینترنت فقط در استان خوزستان وجود دارد؟" گفت: خیر، حادثه یک امر طبیعی است و ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد، دیروز هم بخش‌هایی از اینترنت ترکیه قطع شده بود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: روز شنبه در شبکه زیرساخت کشور یک مشکل فنی پیش آمده بود و حدود نیم ساعت شاید 25 درصد ظرفیت کشور دچار مسئله شد و مشکلاتی را برای برخی از مردم به وجود آورد، البته شرکت زیرساخت هم اطلاعیه داد و عذرخواهی هم کردند، بلافاصله مسئله حل شد.

او تأکید کرد: گمانه‌زنی‌هایی می‌شود که حمله سایبری شده است؛ به‌هیچ‌وجه هیچ حمله‌ای اتفاق نیفتاده بود و یک مشکل فنی بود که من به دوستان دستور دادم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

درحال تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های باکیفیت و پرقدرت هستیم

زارع‌پور گفت: ما شبانه‌روز درحال تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های باکیفیت و پرقدرت و با سرعت بالا هستیم؛ هفته قبل در ساوه اینترنت فیبرنوری را به مردم ارائه دادیم که سرعت آن 70ـ80 برابر سرعت اینترنتی است که شما الآن استفاده می‌کنید، ان‌شاءالله به‌مرور این پروژه در کل کشور افتتاح می‌شود و همه شما تجربه متفاوت‌تری از استفاده از اینترنت خواهید داشت.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در دولت سیزدهم برای توسعه عدالت ارتباطی این است که زیرساخت‌های ارتباطی را تا دورترین مناطق فراهم کنیم، تصریح کرد: در گذشته 80 درصد روستاها به اینترنت متصل بود و 20 درصد باقی مانده روستاهای صعب العبور بود. در 2 سال گذشته بیش از پنج‌هزار و 500 روستای جدید تحت پوشش قرار گرفت و تلاش می کنیم تا پایان سال همه روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل شوند.

وی درباره تبدیل اینترنت «مگا بیت بر ثانیه» به «گیگا بیت بر ثانیه» توضیح داد: برای تغییر این پارادایم پروژه فیبرنوری کسب و کارها را شروع کردیم که دشوار و زمانبر است. این طرح عملیات عمرانی و اجرایی دارد که از یک سال و نیم گذشته شروع کردیم.

زارع‌پور گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه تعیین تکلیف شد که تمام ساختمان‌ها در شهر متصل شوند و در دولت سیزدهم هدف‌گذاری ما این است که تا پایان فعالیت دولت تمام خانوارهای شهری تخت پوشش قرار گیرند و هم اکنون برای 4 میلیون و 200 هزار خانوار در 100 شهر این امکان فراهم شده است. سرعت اینترنت هم اکنون یک گیگا بیت بر ثانیه است و در همین بستر فیبر نوری می‌توان سرعت 10 گیگا بیت بر ثانیه با تغییر دستگاه‌ها ارایه کرد.

عذرخواهی روز گذشته «ارتباطات زیرساخت» از اختلال اینترنت

روز گذشته روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به اطلاع می رساند که به‌ دنبال ایجاد اختلال در شبکه انتقال استان تهران از ساعت ۹:۴۵ تا ۱۰:۲۵ در ارایه ترافیک داخل و بین الملل اپراتورهای کشور اختلالی رخ داد.

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: با تلاش همکاران و کارشناسان فنی این شرکت، اقدامات لازم انجام و شبکه به حالت عادی بازگشت و در حال حاضر هیچگونه اختلالی در شبکه ارتباطات زیرساخت وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار