وزیر ارتباطات گفت:

ایجاد مشوق و تلاش برای اقتصادی‌شدن توسعه اینترنت 5G در کشور

تهران(پانا)- وزیر ارتباطات گفت ایجاد مشوق‌های دولتی و اقتصادی شدن طرح اینترنت نسل پنجم، باعث توسعه این فناوری در کشور می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۷۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد مشوق و تلاش برای اقتصادی‌شدن توسعه اینترنت 5G در کشور

عیسی زارع‌پور در حاشیه همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران (IRAN-5G) در پاسخ به این سؤال که چگونه تا پایان دولت می‌توان با وجود موانعی مانند گرانی تجهیزات و مشکلات واردات، پوشش سایت‌های نسل پنجم اینترنت را به ۱۰ درصد رساند و آن‌را در اختیار کاربران قرار داد، گفت: بخشی از شبکه مادر مخابراتی در دست وزارت ارتباطات است که با اعتبارات دولتی در حال توسعه دادن آن هستیم و هدف ما این است که بتوانیم ظرفیت را سه برابر کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: قسمتی دیگر در دست بخش خصوصی است که یا دولت باید مشوق‌هایی را در نظر بگیرد تا آن‌ها به سرمایه‌گذاری و توسعه این بخش ورود کنند یا باید مدل اقتصادی به‌گونه‌ای پیش برود که پاسخگوی سرمایه‌گذاری اپراتورها باشد. در حال تلاش برای اقتصادی شدن این طرح هستیم تا با استقبال روبه‌رو شود. هر کاری که مدل اقتصادی نداشته باشد در طولانی‌مدت با مشکل اقتصادی مواجه خواهد شد

وی در ادامه پاسخگویی به سوالات دیگر خبرنگاران تاکید کرد: اکنون ۸۷ درصد کشور تحت پوشش نسل چهار و ۴.۵ هستند. نسل پنجم اینترنت متناسب با چیزی که مدنظر بود به دلایل مختلف پیش نرفت. مدل اقتصادی شبکه نسل پنجم اینترنت مدلی نیست که اپراتور مایل به سرمایه‌گذاری روی آن باشد و زیرساخت‌ها نیز برای توسعه این فناوری مهیا نبوده با اجرای پروژه فیبرنوری کسب‌وکارها و منازل برای توسعه اینترنت نسل پنجم نیز آمادگی به دست خواهیم آورد. تا پایان دولت سیزدهم همانطور که قول دادیم در همه مناطق پوشش فیبرنوری وجود خواهد داشت تا زیرساخت لازم برای توسعه نسل پنجم اینترنت مهیا شود.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: چند باند فرکانسی وجود دارند که برای توسعه اینترنت نسل پنجم به عنوان محدوده طلایی هستند. اکنون در حال مذاکره برای واگذاری از آن‌ها هستیم و به زودی شاهد واگذاری به اپراتورها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار