رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

دولت توجه ویژه به مدرسه‌سازی دارد

استان البرز از نظر حوزه تراکم و فضای آموزشی جزو ۴ استان آخر کشور رده‌بندی شده است

کرج (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در آیین افتتاحیه مدرسه خیری دمیرچی در استان البرز، با بیان اینکه نگاه خیرین، نگاه به آینده است، گفت دولت توجه ویژه به مدرسه‌سازی دارد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دولت توجه ویژه به مدرسه‌سازی دارد

حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: انشالله خداوند متعال توفیق دهد تا در راستای بهترین و مهم ترین کار خیر قدم برداشته و در این مسیر پرخیر و برکت شما را مستدام بدارد تا بتوانید در این حرکت جهادی ارزشمند نقش آفرینی کنید.

وی با اشاره به اینکه همه پیشرفت ها در سایه مدرسه فعال و پویا است، اذعان کرد: همه اتفاقات مهم کشور از مسیر مدرسه شروع می شود. باید با مشارکت جمعی و همتی مردمی هنرستان‌های تخصصی دام و کشاورزی پویا را در این استان تاسیس کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت طی این سال‌ها به مدرسه توجه ویژه و خوبی داشته است. همچنین سایر نهادها و سازمان ها و دستگاه ها نیز همراهی و تعامل بسیار خوبی با مجموعه تعلیم و تربیت دارند.

خان محمدی با بیان اینکه نگاه به خیرین نگاه به آینده است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تعهدات خیرین بیش از دو برابر افزایش داشت، با این تفاوت که میزان تحقق تعهدات هم پرمعنا است.

وی در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم فردا و آینده و اقتصاد قوی داشته باشیم باید به امر مهم مدرسه‌سازی توجه داشته باشیم. انتخاب جای مناسب برای مدارس خیلی مهم است، مناطقی که کمبود کلاس دارند، مدارس سنگی و ناایمن باید در اولویت قرار گیرند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره کرد: همه ما باور و ایمان داریم که پیشرو آن همه کارهای خیر در کشور خیرین مدرسه ساز هستند. اگر مدرسه ما درست شود در سایر حوزه ها مشکلات ما مرتفع خواهد شد. امنیت و آرامش و لبخند امروز ما مرهون شهید کاظمی و شهدای امثال ایشان است.

خان محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت توجه ویژه به مدرسه‌سازی دارد و در این امرخداپسندانه نیز بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی در کنار هم به امر مدرسه‌سازی می‌پردازند.

وی در رابطه با فقر فضای آموزشی استان البرز هم اظهار کرد: می دانیم استان البرز از نظر حوزه تراکم و فضای آموزشی جزو چهار استان آخر کشورمان رده بندی شده است و طبق این آمار البرز یکی از فقیرترین و محروم ترین استان های کشور در حیطه آموزشی است. این موضوع نیز به موجب افزایش جمعیت و مهاجرپذیری استان البرز رخ داده است.

خان محمدی در رابطه با دستورالعمل های اجرایی وزارت آموزش و پرورش در راستای ساخت مدرسه در سطح استان بیان کرد: حدود ۸۷ پروژه در قالب ۸۰۰ کلاس درسی در سطح استان به ویژه شهرستان کرج مورد پیگیری واقع شده است و امیدواریم از این هم افزایی درخشان که میان جامعه خیرین و اداره آموزش و پرورش ایجاد شده در جهت رشد و بالندگی فضاهای آموزشی بهره ببریم.

وی در پایان اضافه کرد: مسئله ساخت مدارس به واسطه تربیت دانش آموزان آینده ساز این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و از این رو امیدواریم شاهد تکثیر سرمایه گذاری در حیطه ساخت مدارس باشیم.

دانش آموزان خبرنگار: ابوالفضل جانی پور ، آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار