مواد مخدر خطرناک ترین آسیب را به جامعه میزند

تهران (پانا) - قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدردر حاشیه نمایشگاه یاریگران زندگی، مواد مخدر را خطرناک ترین آسیب اجتماعی خواند که باید در دو حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر کنترل و پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۴۲۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مواد مخدر خطرناک ترین آسیب را به جامعه میزند

علیرضا کاظمی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام خرسندی از حضور دانش آموز خبرنگاران پانا در این مراسم بیان کرد: حوزه مبارزه با مواد مخدر به دو بخش عمده تقسیم می شود که بخش اصلی آن مبارزه با عرصه مواد مخدر بوده که بیشتر امورات مربوط به این بخش با نیروی های نظامی مثل، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بخش اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران است. این عرصه از لب مرز شروع شده و تا دل شهر ادامه دارد که در واقع ارتش و سپاه از فراگیر شدن مواد مخدر جلوگیری می‌کنند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران جزو موفق‌ترین کشورها در حوزه مبارزه و کشف مواد مخدر است. در این حوزه، ستاد مبارزه با مواد مخدر با کمیته‌های دیگر هماهنگی کامل دارد و نهادهای مختلف در کنار هم قرار گرفته و تعامل و همکاری بسیار خوبی دارند و در این راستا، همه و همه برای مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کنند.

علیرضا کاظمی عنوان کرد: مواد مخدر آسیب‌های فراوان و جبران ناپذیری به خانواده و جامعه وارد می‌کند و در ریشه یابی های آسیب های اجتماعی، همیشه بالاترین آسیب مربوط به مواد مخدر است. اگر عضوی از یک خانواده دچار اعتیاد شود، آسیب های متعددی را ایجاد می‌کند و ابتدا به خود و سپس به خانواده و آرامش محله و در نهایت به کل جامعه آسیب می‌رساند.

کاظمی درباره همکاری بین المللی با کشورهای دیگر در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز عنوان کرد: در جهان کمپانی‌ها و ساختارهای بین‌المللی وجود دارند که با هماهنگی لازم قوانین برای مبارزه با مواد مخدر وضع می‌شوند و آسیب اجتماعی مواد مخدر به حدی فراگیر شده که برای مبارزه با آن به صورت بین المللی اقدام می شود.

وی در پایان اضهار داشت: نمایشگاه یاریگران زندگی که برای اولین بار به عنوان نمایشگاهی برای مبارزه با مواد مخدر در این سطح و به این گستردگی برگزار می‌شود، از تاریخ ۲۵ آبان تا ۱ آماده و پذیرای هموطنان به خصوص دانش آموزان عزیز می باشد.

خبرنگار دانش آموز: آرش فرامرزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار