مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

طرح شهید همت، روشنگر مسیر نومعلمان است

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش‌ وپرورش ناحیه یک بهارستان در آیین افتتاحیه طرح شهید همت، اجرا و برگزاری این طرح ارزشمند طرح را روشنگر مسیر نومعلمان دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۳۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید همت، روشنگر مسیر نومعلمان است

آیت اصلانی، مدیر آموزش پرورش ناحیه یک بهارستان در آیین افتتاحیه طرح شهید همت با هدف توانمند‌سازی معلمان مقطع ابتدایی خطاب به معلمان عنوان کرد: شغل معلمی را نمی‌توانیم با مشاغل دیگر مورد مقایسه قرار دهیم زیرا تمام مشاغل دیگر از زیرشاخه ‌های تدریس معلمان هستند؛ دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند تا به هدف خود که مشاغل دیگری همانند نجار، مهندس، دکتر و...دست یابند، تمام این مشاغل از مدارس و معلمان سرچشمه می‌گیرد.

اصلانی در ادامه در خصوص دنیای کار معلمین مقطع ابتدایی ذکر کرد: طرح شهید همت، روشنگر مسیر نومعلمان است، معلمان نوپای آموزش و پرورش دنیای کار خود را در مقطع ابتدایی آغاز می‌کنند این راه سختی‌‌های بسیاری را دارا است که معلم می‌بایستی همواره خلاقیت، نوآوری، و روحیه شاداب و پر انگیزه خود را تا لحظه ‌آخر تدریس خود حفظ کند.

وی همچنین به برنامه ریزی دبیران تاکید کرد: معلمان می‌بایستی برنامه ریزی خاص خود را داشته باشند برای مثال چه فعالیتی در آن روز در کلاس انجام می‌گیرد و پیش‌بینی‌های لازم درباره واکنش‌های دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد موجب می‌شود معلمان با دانش‌آموز زندگی کنند اگر این امر صورت بگیرد هیچوقت از تدریس خسته نخواهد شد.

مدیر آموزش پرورش ناحیه یک بهارستان در پایان سخنان خود ضمن اشاره به چگونگی سازش با مقطع ابتدایی تشریح کرد: بازی‌کردن، تشویق کردن، کتاب، افزایش نمره و اهدای هدایا راه‌های چگونگی سازش با دانش‌آموز است که چگونه بتوانید توجه دانش‌آموزان را به خود جلب کرده و موجب پیشرفت آنان شوید. این را به یاد داشته باشید اخلاق‌ها و رفتار‌های دانش‌آموزان در پایه تحصیلی دبستان در ارتباط با شما صورت می‌گیرد، شما الگوی دانش‌آموزان هستید و آنها از رفتار و اخلاقیات شما برای واکنش‌ نشان دادن به هر اتفاقی استفاده می‌کنند، بنابراین شما علاوه بر خانواده شکل دهنده شخصیت دانش‌آموز هستید.

در ادامه این مراسم محمد گنج خانی، کارشناس مسئول حراست ناحیه یک بهارستان ضمن اشاره به حجاب معلمان اظهار کرد: حجاب و عفاف مسئله بسیار مهمی است، شما الگوی دانش‌آموزان هستید. می‌بایست شئونات اسلامی را در کلاس و در آموزش و پرورش رعایت کنید. این را بدانید که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تقلید کاری را بسیار دوست دارند. شما هم به عنوان الگوی دانش‌آموزان رفتار، اخلاق و ظاهر درست را می‌بایستی طبق خواست خداوند قرار دهید.

وی همچنین با تاکید به تخلفات مدارس شرح داد: همچنان معلمان باید توجه ویژه‌ای نسبت به تخلفات مدرسه و دانش‌آموز همانند آوردن گوشی، فعالیت های نامناسب، اردو‌های فاقد مجوز، کلاه‌برداری توسط بعضی از والدین و غیبت‌های معلمان دیگر داشته باشند، در صورت مشاهده لطفا به آموزش و پرورش جهت پیگیری اطلاع داده شود؛ تا محیط امن و پر از آرامش را برای دانش‌آموزان به ارمغان بیاوریم.

خبرنگار دانش‌آموز: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار