معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان: 

دانش‌ انسان مانند دانه‌ای، در حال گسترش است

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان در آیین افتتاح طرح شهید همت، دانش انسان را همانند دانه‌ای که در حال گسترش است، دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۳۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌ انسان مانند دانه‌ای، در حال گسترش است

آیین افتتاحیه طرح شهید همت با حضور آیت اصلانی مدیر، معصومه احمدی معاون آموزش ابتدایی، مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی و محمد گنج خانی کارشناس مسئول حراست ناحیه یک بهارستان با هدف بهبود صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی دوره ابتدایی، در کانون شهید مطهری برگزار شد.

معصومه احمدی معاون آموزش ابتدایی ضمن فراگیری دانش اذعان کرد: باید در‌های دانش به سوی همه گشوده شود؛ مکانی که کشاورزی انجام می‌شود انسانی وجود دارد و آن انسان نیاز به پرورش دارد تا به آن مهارت دست یابد، پیشرفت کند تا بتواند محصولات با‌کیفیتی را به مردم عرضه می‌کند.

وی در ادامه در خصوص هدف داشتن در زندگی تصریح کرد: انسان برای انجام هرکاری به هدفی نیازمند است، برای مثال کنکور شرکت می‌کنید برای ورود به آموزش و پرورش و دبیر شدن هدفی را برای زندگی خود انتخاب نموده‌اید؛ اما باید این نکته را به یاد داشته باشیم هدف بدون انگیزه هیچ ارزشی در زندگی ما نخواهد داشت.

احمدی ادامه داد: ما به کمک خلاقیت‌ها، نواوری‌ها می‌توانیم برای خود انگیزه ایجاد کنیم و به کمک همین انگیزه هدف خود را در زندگی مشخص می‌کنیم، معلمین نوپای آموزش و پرورش می‌بایستی هدف خو که تدریس به مقطع ابتدایی هست با انگیزه شروع کنند زیرا وقتی وارد کلاس می‌شوید همانند والدین دانش‌آموز شناخته می‌شوید و از خلاقیت و نوآوری افکار خود برای پیشرفت دانش‌آموزان استفاده‌ کنید.

در ادامه مجتبی نقی زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان ضمن اشاره به ویژگی‌های معلمین ابتدایی تشریح کرد: بردباری، خلاقیت، نوآوری و شادابی مهم‌ترین ویژگی معلمین ابتدایی است، زیرا دانش‌آموز پایه اول دبستان نیاز به توجه و صبر بسیار بالایی دارد اشتیاق بسیار فراوانی را برای علم آموزی دارد و خواهد داشت و ما می‌بایستی این شکوفه نوشکفته را در راستای علم و دانش قرار دهیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی درخصوص شغل معلمی گفت: هرکسی لایق معلم شدن نیست با گذشت زمان همچنان مقام و منزلت معلم را هیچ شغلی دارا نیست. این را به یاد داشته باشیم: معلمی باشیم که دانش‌آموزان با لبخند از ما یاد کنند چنان دانش و علم را میان آنان افزایش دهیم که موجب پیشرفت کشور ما شوند.

مجتبی نقی زاده در پایان سخنان خود به افکار منفی معلمان تاکید کرد و گفت: می‌بایستی معلم افکار منفی ذهن را از خود دور سازد تا بتواند افکار مثبت را به ذهن خود و همچنین به ذهن دانش‌آموز انتقال دهد می‌بایستی نیمه پر لیوان را مشاهده کند. همیشه اول همه راه‌ها دشوار خواهد بود، اما به مرور زمان شاهد موفقیت خود و همچنین دانش‌آموزان خواهیم شد.

خبرنگار دانش‌آموز: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار