افتتاحیه طرح مدارس بدون پسماند در چابکسر

چابکسر(پانا) - چالش بزرگ پسماند که هم‌اکنون محیط زیست گیلان با آن رو به رو است، زیبایی و سرسبزی استان را تهدید می‌کند. بر این اساس طرحی با همکاری اداره آموزش و پرورش و فعالان محیط زیست و ادارات مربوطه استان با عنوان «مدارس بدون پسماند» در برخی شهرهای گیلان آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه طرح مدارس بدون پسماند در چابکسر

پیرو طرح پسماند و با اهدای جعبه تفکیک زباله و آموزش صحیح به دانش آموزان در این زمینه در آینده ای نزدیک مدارسی بدون پسماند زباله خواهیم داشت.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان چابکسر در آغاز تاکید کرد: با وجود اینکه اجرای چنین برنامه هایی بسیار هزینه بردار و زمانبر است، اما پاسخ گویی مطلوب را ندارد و ما با اجرای این برنامه در مدارس این امر را به فرهنگ جامعه تبدیل خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اولین قدم، شروع مدیریت پسماند در مدارس بوده و دانش آموز از دوران دبستان آموزش های صحیح را در این زمینه می بیند و فرزندان ایران زمین با تحصیل در محیط مناسب و رشد یافته تربیت می‌شود و ما برای اجرای چنین طرحی از طریق آموزش و پرورش اقدام کرده ایم تا این امر به فرهنگ کشور با آموزش از دوران دانش آموزی تبدیل شود.

فرماندار شهرستان رودسر نیز افزود: تمرکز ما باید روی مسئله چگونه پسماند کمتری تولید کنیم باشد و در آموزش و پرورش این فرهنگ به دانش آموزان منتقل شده و ترویج پیدا کند.

در این مراسم که به میزبانی مدرسه ۲۲ بهمن چابکسر برگزار شد، نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان و روزنامه دیواری و نقاشی با موضوع بازیافت زباله نبز برپا شد.

دانش آموز خبرنگار:نرگس شریفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار