سلاجقه در پاسخ به پانا:

به تعطیلی مدارس اعتقاد نداریم

دستگاه‌ها کار خود را انجام ندهند‌ آموزش کشور با مشکل مواجه می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاطت محیط زیست با بیان اینکه به تعطیلی مدارس اعتقاد نداریم، گفت وقتی دستگاه‌ها کار خود را انجام نمی‌دهند، آموزش کشور با مشکل مواجه می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۳۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
به تعطیلی مدارس اعتقاد نداریم

محمد باجلان - علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه چرا نیروگاه‌ها و صنایع تعطیل نمی‌شود اما شاهد دورکاری مدارس هستیم، اظهار کرد: ما به تعطیلی مدارس اعتقاد نداریم هرچند که دانش آموزان باید در سلامت باشند اما سایر دستگاه‌ها کار خود را انجام نمی‌دهند و موجب می‌شود که آموزش کشور که زیرساخت اساسی کشور است با مشکل مواجه‌ و تعطیل‌ شود. وزارت صمت، نفت و نیرو باید وظایف خود را انجام دهند تا با مشکل مواجه نشویم.

وی در خصوص سفر هیات اقتصادی طالبان به ایران و موضوع پیگیری حقابه نیز گفت: برای اولین بار طالبان پذیرفت که حقابه ایران رهاسازی شود.با هیات اقتصادی طالبان که به ایران آمده بودند نشستی داشتیم و برای اولین بار طالبانی‌ها پذیرفتند که حقابه ایران رهاسازی شود. طالبان موضوع کمبود آب را مطرح کرده و گفتند در صورتی که به لحاظ اقلیمی بارش به اندازه کافی وجود داشته باشد، این اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در جلسه با طالبان مساله مرطوب‌سازی را با توجه به ضرورت کار و اینکه حدود ۱۸۰ روز مردم در منطقه زابل به لحاظ گرد و غبار مشکل دارند مطرح کرده و از آنها درخواست کردیم فعلا آبی رها و دریاچه مرطوب شود تا منشا گرد و غبار نباشد.

وی با بیان اینکه هیات اقتصادی طالبان نیز اعلام کرد که اگر وضعیت منابع آبی سدها اجازه بدهد این کار را انجام می‌دهند، افزود: بحث دیگری که مطرح شد تثبیت کانون‌های برداشت گرد و غبار در کشور افغانستان بود. هیات افغانستانی به ویژه مسئولان محیط زیست قول دادند که در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران آمده و در قالب یک نشست جامع این مسائل را بررسی کنند تا بتوانیم منشا گرد و غبار در کشور افغانستان به ویژه در جاهایی که جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقشه‌ها و گزارش آن آماده شده است، راهکاری ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار