‌آغاز‌ سه دوره فرهنگی و تربیتی با محوریت و میزبانی دانشگاه فرهنگیان در مشهد‌

آیت‌الله کاظم صدیقی: کانون‌های مهدویت به صورت شبکه‌ای با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران در مراسم آغازین سه دوره فرهنگی و تربیتی با محوریت و میزبانی دانشگاه فرهنگیان در مشهد، گفت یکی از انتظارات این است که کانون‌های مهدویت به‌صورت شبکه‌ای هم در سطح کشور و هم در خارج از کشور با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
‌آغاز‌ سه دوره فرهنگی و تربیتی با محوریت و میزبانی دانشگاه فرهنگیان در مشهد‌

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، گردهمایی علمی-آموزشی، تشکیلاتی کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور، دومین همایش حافظان، قاریان، مدیران دارالقرآن‌ها و فعالان قرآنی دانشگاه فرهنگیان و همایش کشوری دبیران تشکل‌های اسلامی این دانشگاه با برگزاری مراسم افتتاحیه در تالار قدس آستان مقدس رضوی در مشهد آغاز به کار کرد.

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در مراسم افتتاحیه این سه رویداد فرهنگی، در سخنانی با استناد به آیات قرآن کریم به بیان ویژگی‌های یاران حضرت مهدی (عج) پرداخت و برای موفقیت بیشتر کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور رهنمودهایی به دبیران این کانون‌ها ارائه داد.

آیت‌الله کاظم صدیقی که در جمع دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و همچنین فعالان قرآنی و دبیران تشکل‌های اسلامی این دانشگاه سخن می‌گفت، با نقل یکی از مکاشفات حضرت آیت‌الله بهجت در حرم مطهر امام رضا (ع)، بیان کرد: هنگامی که ایشان در بارگاه رضوی به محضر امام رضا شرفیاب می‌شوند، امام هشتم (ع) عباراتی به ایشان القاء می‌کنند که یکی از این جملات این است که آیا ممکن است کسی به ما پناه بیاورد و ما به او پناه ندهیم؟

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر این که ممکن نیست کسی واقعاً به امام رضا (ع) پناهنده شود و حضرت به او پناه ندهد، گفت: ما برای نجات مظلومین غزه هم پناهمان همین بارگاه مطهر است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه 54 سوره مائده برخی از ویژگی‌های یاران حضرت مهدی(عج) را برشمرد و گفت: یاران امام زمان هم محبوب خدا هستند و هم خدا را دوست دارند و از رهبری الهی و مشروع تبعیت می‌کنند.

این مفسر قرآن با بیان این که تواب بودن از دیگر ویژگی‌های یاران امام زمان است اظهار کرد: هر کس توبه کند رفیق خدا می‌شود.

وی افزود: 18 روایت از معصومان (ع) وجود دارد که بر مبنای آن اکسیر زیارت امام رضا (ع) مس وجود ما را تبدیل به طلای عرشی می‌کند و خدا خود این گوهر قیمتی را بازمی‌خرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان این‌که مجاهده در راه خدا دیگر ویژگی یاران حضرت مهدی (عج) است، خاطرنشان کرد: در اینجا منظور هم جهاد سخت و هم جهاد نرم مانند جهاد با نفس و جهاد فرهنگی است، شما رزمندگانی هستید که هم جهاد اکبر، هم جهاد اوسط و هم جهاد اصغر را تمرین می‌کنید.

وی نترسیدن از جوسازی‌ها در راه هدف الهی را به عنوان دیگر ویژگی یاران امام زمان (عج) ذکر کرد.

مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) با اشاره به انتظاراتی که از کانون‌های مهدویت می‌رود، گفت: یکی از انتظارات این است که کانون‌های مهدویت به صورت شبکه‌ای هم در سطح کشور و هم در خارج از کشور با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به دعای «اللَّهُمَ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ» خاطرنشان کرد: معرفت حوزوی و دانشگاهی یک بعد از معرفت است که مقدمه معرفت واقعی است اما کافی نیست چرا که معرفت در طهارت حاصل می‌شود.

امام جمعه موقت تهران به دبیران کانون‌های مهدویت گفت: خود را برای معرفت امام زمان تجهیز کنند و در بعدی از معرفه‌الحجه که از علم حاصل می‌شود به یقین برسند و هر کدام در کانونی چراغ راه شوند تا مسیر را برای کسانی که آشنا نیستند روشن سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار