عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

مبنای خلاقیت و کارآفرینی باید ظرفیت‌ها و استعداد‌های دانش‌آموز باشد

تهران(پانا)- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد مبنای خلاقیت و کارآفرینی باید ظرفیت‌ها و استعداد‌های دانش‌آموز باشد. در مرحله بعد باید مبنا این باشد که وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این چارچوب حرکت کند و به فعالیت فرهنگی بپردازد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مبنای  خلاقیت و کارآفرینی باید ظرفیت‌ها و استعداد‌های دانش‌آموز باشد

علی بابایی‌کارنامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌ و گو با پانا راهکار جلوگیری از اعمال سلیقه‌ها در تربیت دانش‌آموز کارآفرین را قراردادن مبنای مشخص دانست، و گفت: «زمانی که دولت می‌خواهد دانش‌آموزان خلاق و کار آفرین پرورش دهد، برای انجام این اقدام باید مبنا و شاخص مشخصی را قرار دهد.»

وی ادامه داد: «اگر این کار را نکند، طبیعی است که هر استان از خرده‌فرهنگ‌های مخصوص خودش استفاده می‌کند و هر استان با توجه به خرده‌ فرهنگ‌های خود، خود را کار آفرین می‌داند همین اتفاق در شهر و روستاهای مختلف نیزخواهد افتاد.»

بابایی‌کارنامی گفت: «مبنای یک دانش‌آموز خلاق باید بر اساس ظرفیت‌ها و استعداد‌های آن فرد صورت گیرد. در مرحله بعد باید مبنا این باشد که وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این چارچوب حرکت کند و به فعالیت فرهنگی بپردازد.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: «باید بین خانواده‌ها و جامعه و مدرسه ارتباط خوب و موثری برقرار شود و همچنین خانواده‌ها باید نسبت به منابع و امکاناتی که دارند، اقدامات لازم را به عمل آورند.»

وزارت آموزش و پرورش باید برنامه مشخص داشته باشد

بابایی‌کارنامی درباره تقویت برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش اظهار کرد: «وزارت آموزش پرورش باید برنامه و ثبات مدیریتی خود را افزایش دهد. مبنایی مشخص باید باشد تا اعمال سلیقه‌ها در وزارت آموزش و پرورش صورت نگیرد. باید آموزش و پرورش با توجه به داده‌ها و شاخص که مبنا قرار می‌گیرد، اقدامات لازم را به عمل آورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار