معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

معلمان رکن اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، معلمان را رکن اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت جشنواره الگوهای برتر تدریس به افزایش و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس منجر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان رکن اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت هستند

محمد‌مهدی کاظمی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی الگوهای برتر تدریس که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت آموزش یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت است که آن را دنبال می‌کنیم و قطعا این تحول با نقش‌آفرینی معلمان ایفا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه و با مشارکت و محوریت معلمان محقق می‌شود، گفت: جشنواره ملی الگوهای برتر تدریس در راستای ارتقای حرفه‌ای و توانمندی‌های تخصصی معلمان و همچنین زمینه‌سازی برای توسعه پژوهشگری و اقدامات خلاقانه براساس سند تحول بنیادین است.

کاظمی تصریح کرد: شعار این دوره از جشنواره را "معلم توانمند و با‌کیفیت و نسل امیدبخش" انتخاب کردیم تا فرصتی فراهم شود که حداکثر معلمان در این رویداد مهم شرکت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مهمترین مساله‌ای که در آموزش و پرورش پیگیر آن هستیم تحول در کلاس‌های درس است و نیز به‌دنبال یک تدریس مطلوب شامل تنوع‌بخشی در ارایه خدمات آموزشی، ایجاد تنوع در محیط‌های یادگیری و تربیتی هستیم.

وی، تمرین آموخته‌ها و مهارت‌های یاددهی و یادگیری، ایجاد فضای رقابتی سالم و تبادل تجربه، هم‌افزایی و برقراری ارتباط موثر با مفاهیم موجود در درس را از دیگر اهداف جشنواره ملی الگوهای برتر تدریس در قزوین اعلام کرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: این رویداد با هدف ارتقای کیفیت یادگیری فراهم شده است و در گام بعد این جشنواره، انتقال الگوهای برتر به نقاط مختلف کشور را در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: همچنین از معلمان حاضر در این جشنواره می‌خواهیم تلاش کنند تا این الگوهای خلاقانه را به سایر معلمان انتقال دهند و از تلاش معلمان شرکت‌کننده در این جشنواره نیز تقدیر می‌کنیم.

جشنواره ملی الگوهای برتر تدریس، طرح "شهید‌کاظمی آشتیانی" روز یکشنبه با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش به صورت مجازی و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان و دبیران ۳۱ استان کشور با معرفی برگزیدگان خود در قزوین پس از چهار روز به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار