مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

کیفی‌گزینی داوطلبان شغل معلمی رویکرد آموزش و پرورش بوده است

فرآیند استخدام سال آینده تا قبل از نوروز انجام خواهد شد

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مناطق و نواحی استان اصفهان گفت فرآیند مصاحبه داوطلبان استخدامی به ارزیابی تغییر کرد و گزینشی که درگذشته تنها در ۱۰ دقیقه انجام می‌شد امروزه بادقت بسیاری صورت می‌گیرد؛ حدود ۵۵۰ هزار داوطلب شغل آموزگاری بودند و در آزمون استخدامی شرکت کردند که از هر ۲۱ نفر یک داوطلب پذیرفته شد که نشان از نگاه کیفی آموزش و پرورش به جذب نیرو است.

کد مطلب: ۱۴۲۲۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کیفی‌گزینی داوطلبان شغل معلمی رویکرد آموزش و پرورش بوده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان اصفهان ، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مناطق و نواحی استان اصفهان اظهار داشت: اقامه نماز جماعت در مدارس باید به‌عنوان دستور جلسه در شورای معاونین مطرح شود و راهکارهای مناسب را ارائه دهند تا بهانه‌ای برای عدم برگزاری نماز جماعت باقی نماند و این فریضه مورد عنایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: حوزه‌های نظارتی بازوان مهم مدیریتی هر منطقه‌ای هستند و ضامن اجرای مطلوب شیوه‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها هستند و نماز هم از جمله موضوعاتی که نیازمند اهتمام ویژه است و باید نظارت دقیقی بر آن انجام گیرد.

ابراهیمی با تأکید بر اهمیت موضوع حجاب در مدارس، بیان داشت: حجاب به‌عنوان فرهنگی متعالی و نماد ویژه مسلمانی است و باید این موضوع را در نسل جوان و نوجوان سرمایه‌گذاری کرد چرا که پرداختن به مسائل تربیتی در سنین پایین‌تر اثرگذارتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش مدیریت تمام کودکستان‌ها و مهدهای کودک را عهده‌دار شد و به تعبیری تعلیم و تربیت را از صفر تا ۲۰ سالگی را آموزش و پرورش انجام خواهد داد و حکمرانی این موضوع با آموزش و پرورش است و این مهم نیازمند رصد و نظارت مداوم بیش از پیش خواهد بود.

وی گفت: فرایند مصاحبه داوطلبین استخدامی به ارزیابی تغییر کرد و گزینشی که درگذشته تنها در ۱۰ دقیقه انجام می‌شد امروزه بادقت بسیاری صورت می‌گیرد؛ حدود ۵۵۰ هزار داوطلب شغل آموزگاری بودند و در آزمون استخدامی شرکت کردند که از هر ۲۱ نفر یک داوطلب پذیرفته شد که نشان از نگاه کیفی آموزش و پرورش به جذب نیرو است.

ابراهیمی اذعان داشت: شکل و محتوای ارزیابی بسیار متفاوت و بهتر شد و نیروهای ورودی کیفی‌تر شدند و نخبه‌های زیادی به آموزش و پرورش وارد شدند که این به‌عنوان رشدی قابل‌توجه موردنظر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: عمده فرایند استخدام سال آینده تا قبل از نوروز و در سال جاری انجام خواهد شد و حضور دانش‌آموزان نخبه برای حضور در دانشگاه فرهنگیان موردنظر است چراکه آموزش و پرورش باید محلی برای حضور شاخص‌ترین افراد باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر طرح و مصوبه و شیوه‌نامه‌ای که اجرا می‌شود باید در جهت اهداف سند تحول بنیادین باشد و میزان تحقق این اهداف هم باید مشخص باشد و نظارت دقیقی باید روی اینم موضوع هم موردنظر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار