مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

دوره آموزشی تربیت مربی درجه 2 هلال احمر کشور به میزبانی زنجان آغاز شد

زنجان (پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت دوره آموزشی تربیت مربی کمک‌های اولیه درجه 2 جمعیت هلال احمر کشور با حضور مربیان 18 استان به میزبانی زنجان توسط 6 مدرس کشوری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی تربیت مربی درجه 2 هلال احمر کشور به میزبانی زنجان آغاز شد

حکمت‌اله هاشمی شامگاه گذشته در آیین افتتاح این دوره آموزشی افزود: در شهرغواصان دریا دل میزبان دوره آموزش کشوری هستیم و ما هلال احمری ها وارث رزمندگان و دلاورمردان هشت دفاع مقدس هستیم.
وی با بیان اینکه امروز ما وارث ارزش های نظام در کسوت امدادگری هستیم، اظهارداشت:خدمات هلال احمری ها به حتم کمتر از دلاوری های دوران هشست سال دفاع مقدس نیست چرا که به آسیب دیدگان از حوادث و سوانح جان می بخشیم و امروزه جامعه به علم عملیاتی و دانش آموخته های هلال احمر نیازمند است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر به واسطه فعالیت های بین المللی و ملی جایگاهی متفاوت تر از سایر ارگانها و در ساختار چرخه مدیریت بحران نیز جایگاه خاصی دارد.
هاشمی ادامه داد: هلال احمر در چهار چرخه مدیریت بحران نقش آفرینی می کند و نقش مهمی در حوزه پیشگیری و بویژه آمادگی دارد.
وی یادآوری کرد: برای موثر واقع شدن آمادگی در هلال احمر به منظور پاسخگویی به حوادث و سوانح باید آمادگی کافی و کامل را باید داشته باشیم که یکی از این مولفه ها آموزش و تدریس در این مجموعه است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در هلال احمر با جان انسان ها سرو کار داریم و برای سلامت جامعه هدف باید تلاش کنیم آموزش بدهیم و آموزش ببینیم و کلید واژه های اصلی را پیاده کنیم.
هاشمی تاکید کرد: باید با کلید واژه ها آشنا باشیم چرا که این مهم می تواند رسالت هلال احمر را به پیش ببرد.
وی خاطرنشان کرد: سعادت نصیب هلال احمری ها شده که ملبس به لباس سرخ و سفید خدمت رسانی شده اند و امید داریم تا علم فرا گرفته را به درستی و صحیح عملیاتی کنیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نجات جان انسانها بستگی به آموزش و یادگیری خوب دارد که باید امدادگران و جوانانی تربیت کنیم تا در جامعه موثر و مفید باشند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در ادامه این آیین گفت: هلال احمری ها نقطه عطف فرایند کمک به مردم و مدیریت بحران هستند.
عباس بابایی اظهارداشت: با ارائه آموزش، هلال احمر مردم را برای مقابله با حوادث، پاسخ به بحران و پیشگیری آماده می کند.
وی با بیان اینکه قدردان، علم، دانش و تجربه و مهارت هلال احمری ها هستیم، اظهارداشت: افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه آموزش های هلال احمر به همه آحاد جامعه هستیم تا درآینده نزدیک آرامش خاطری را داشته باشیم و نگران حوادث نباشیم.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت:مانور بزرگ استانی را در هفته جاری با محوریت اصلی که هلال احمر می باشد عملیاتی خواهیم کرد تا میزان پاسخگویی و آمادگی به حوادث و سوانح را ارتقا دهیم.
بابایی ادامه داد: باید خود را به بازگشت زلزله 69 طارم و رودبار آماده کنیم چرا که این حوادث دوره بازگشتی دارند و باید پاسخگویی ارتقا یابد.
وی افزود: در استان زنجان 10 تا 15 مخاطره طبیعی پیش بینی شده که در کنار پیشگیری آمادگی نیز مولفه ای مهم به شمار می رود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در این مراسم گفت: تمام وجود مربیان باید سرشار از مهربانیت باشد و جان دادن به لحاظ روحی و روانی به انسان‌ها از وظایف هلال احمری هاست.
حجت الاسلام و المسلمین جواد نصیری افزود: یکی از وظایف هلال احمر های احیای انسانها به لحاظ روحی و روانی می باشد چرا که انسان جان خود را از خدا گرفته است.
وی تاکید کرد: باید هدف از زنده نگهداشتن انسانها نزدیک کردن آنها به توحید باشد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مربیان باید بعه مردم جوهر توحید را ببخشند چرا که این مهم از وظایف ذاتی محسوب می شود.
گفتنی است، مربیان از 18 استان کشور در این دوره آموزشی شرکت کرده اند که بیشترین مربیان شرکت کننده از استان های تهران با 9 نفر، فارس هشت نفر، اصفهان با پنج نفر و خراسان رضوی نیز با چهار مربی هستند.
علاوه بر این استانها، مربیان از استان های مازندران، کردستان، خوزستان، هرمزگان، لرستان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، سمنان، کرمان، گیلان، همدان، قزوین، ایلام و قم شرکت کننده در دوره آموزشی تربیت مربی درجه 2هستند.
این دوره آموزشی از 20 لغایت 23 آبان ماه در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان زنجان با تدریس 6 مدرس کشوری و یک ناظر کشوری در حال برگزار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار