تبیین آموزه های دینی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امری مهم و ضروری است

تهران (پانا) _ معاون پرورشی و فرهنگی تربیتی بدنی آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران عنوان کرد توجه به بعد توانشی، ادراکی، معرفتی و اخلاقی، به خصوص تبیین آموزه‌های دینی در پیشگیری از انواع آسیب‌ها برای دانش‌آموزان ضرورتی است که باید در مقطع ابتدایی توصیف، در مقطع متوسطه اول تبیین و به دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم فرصت گفت‌وگو و تحلیل داده شود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تبیین آموزه های دینی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امری مهم و ضروری است

در جلسه توانمندسازی رابطین سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت تشریح و تبیین برنامه های حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی که با حضور طاهره صاحب الزمانی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران، فاطمه فیض آبادی کارشناس مسئول و سپیده نیکزاد کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جمعی از رابطین سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه در سالن شهید آوینی برگزار شد‌.

طاهره صاخب الزمانی با اشاره به روزشمار هفته مبارزه با اعتیاد، تاثیر آموزه های دینی را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مهم دانست و اظهار کرد: آگاهی و اطلاعات والدین و خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی، می تواند دانش آموزان را در برابر انواع آسیب ها ایمن کند.

وی با اشاره به برنامه های حوزه سلامت و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، بر نظارت پایگاه های تغذیه سالم، بهداشت و ایمنی مدارس، توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و کارکنان با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر و اجرای برنامه یاریگران زندگی، جشنواره نوجوان سالم و فعالیت های ترویجی تأکید کرد.

علی حامدی، مدرس این جلسه با اشاره به عوامل خطر و عوامل محافظت کننده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نوجوانی را مهمترین دوران آسیب پذیری دانش آموزان به ویژه رفتارهای پرخطر برشمردند و نقش همسالان را در گرایش به رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی مهم دانستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار