رئیس جمهوری در دیدار با امیر قطر:

مرور زمان نه اشغالگری را مشروع می‌کند و نه حقی برای اشغالگر ایجاد می‌کند

اگر ملت‌ها از بی‌عملی دولت‌ها ناامید شوند هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی خروش آنها را بگیرد

تهران (پانا) - رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مرور زمان نه اشغالگری را مشروع می‌کند و نه حقی برای اشغالگر ایجاد می‌کند، بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آتش‌بس فوری در غزه و جلوگیری از وقت‌کشی و تعلل آمریکا و رژیم صهیونیستی در این زمینه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مرور زمان نه اشغالگری را مشروع می‌کند و نه حقی برای اشغالگر ایجاد می‌کند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز به وقت محلی در نخستین بخش از برنامه‌های سفر به عربستان برای شرکت در اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، در دیدار شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر، با اشاره به اینکه مدیریت صحنه در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه در دست آمریکایی‌هاست، بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آتش‌بس فوری در غزه و جلوگیری از وقت‌کشی و تعلل آمریکا و رژیم صهیونیستی در این زمینه تاکید کرد.

رئیس دولت با بیان اینکه ساز و کار نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در همان روزهای نخست جنگ فروریخت، اما آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند آنها را سرپا نگاه دارند، افزود: صهیونیست‌ها ناتوان از مقابله با نیروهای مقاومت، فقط به قتل‌عام زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه غزه روی آورده‌اند.

رئیسی با اشاره به سکوت مرگبار دولت‌های مدعی دفاع از حقوق بشر و بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی در مقابل جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، از جمله قتل‌عام بیش از 5 هزار کودک بی‌گناه فلسطینی، هشدار داد: اگر ملت‌ها از بی‌عملی دولت‌ها ناامید شوند، تاب‌آوری آنها طاق شده و احتمال وقوع هر اتفاقی در منطقه هست و دیگر هیچ‌کس نخواهد توانست جلوی خروش ملت‌ها را بگیرد.

وی همچنین اظهار کرد: مرور زمان نه اشغالگری را مشروع می‌کند و نه حقی برای اشغالگر ایجاد می‌کند؛ هر راه‌حلی برای مسئله فلسطین باید این نکته کلیدی را لحاظ کند که رژیم صهیونیستی غاصب و اشغالگر بوده و صاحب هیچ حقی در سرزمین فلسطین نیست.

امیدوارم نشست امروز در کمک عینی و عملی به فلسطینیان غزه مفید واقع شود

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر نیز در این دیدار نقش جمهوری اسلامی ایران و دکتر رئیسی را در جهان اسلام پیشگامانه و تعیین‌کننده توصیف کرد و از فشار افکار عمومی در مجبور کردن دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی برای تغییر مواضع گفت و افزود: امیدوارم نشست امروز در کمک عینی و عملی به فلسطینیان غزه مفید واقع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار