اعزام نخستین گروه از دانش‌آموزان قم به اردوی زیارتی مناطق عملیاتی جنوب

قم (پانا) - نخستین گروه از دانش‌آموزان مدارس ناحیه متوسطه دوم ناحیه 3 آموزش و پرورش قم امروز تحت عنوان کاروان نسل ایمان و امید با بدرقه مسئولان از گلزار شهدای گمنام و مدافع حرم بهشت معصومه(س) عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.

کد مطلب: ۱۴۲۱۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اعزام نخستین گروه از دانش‌آموزان قم به اردوی زیارتی مناطق عملیاتی جنوب

نخستین گروه از دانش آموزان دبیرستان های دخترانه متوسطه دوم ناحیه ۳ امروز طی مراسمی در حسینیه شهدای گمنام گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) با بدرقه مسئولان آموزش و پرورش و سپاه عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.

سرهنگ «امیرجعفری» معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد راهیان نور سپاه استان قم در مراسم فوق، طی سخنانی اظهار داشت: اردو‌های راهیان نور با تلاش و همدلی گسترده چندین دستگاه از جمله استانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، سپاه و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی افزود: کسانی با دست پر از این سفر معنوی باز می‌گردند که با آمادگی کامل عازم یادمان‌های شهدا و سرزمین‌های عملیاتی دفاع مقدس شوند.

جعفری تاکید کرد: راهیان نور حال و هوای غریبی دارد و تنها کسانی که آن حس و حال را درک کرده باشند، می‌توانند آن را بخوبی توصیف کنند.

وی افزود: مناطق عملیاتی راهیان نور اگر چه ممکن است از لحاظ بصری جذابیت چندانی نداشته باشند و تنها شاهد بیانان و گرد و خاک باشیم، اما فضای معنوی خاصی بر آن حاکم است.

رییس ستاد راهیان نور سپاه قم عنوان کرد: سرزمین‌های نور قدمگاه شهدای والامقام گمنامی است که حضرت زهرا (س) به دیدار آن‌ها می‌رود، دانش آموزان، قدر حضور در جای جای این مناطق را بدانند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدا ستاره اند و می‌شود با آن‌ها راه را پیدا کرد و ضرورت دارد دانش آموزان، در این سفر‌ها ستاره‌های زندگی خود را پیدا کنند و طریق سعادت و کمال را بپیمایند.

سید حسین رضوی حائری مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم نیز با اشاره به ظرفیت بالای ناحیه برای اعزام تعداد دانش آموزان بیشتر به اردوی راهیان نور گفت: طی روز‌های گذشته مدیران مدارس، درخواست‌های فراوانی برای اعزام دانش آموزان داشته اند.

وی گفت: این سفر، توفیقی است که نصیب دانش آموزان می‌شود و هر یک از زائران سفر زیارتی راهیان نور، در حکم یک سفیر هستند.

رضوی ادامه داد: نام اداره ناحیه ۳ آموزش و پرورش با نام شهید علی بیطرفان که رئیس اداره بود و در دی ماه سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید، عجین شده است.

وی گفت: دشمن همه تلاش‌ها و نقشه‌های شوم خود را بر روی دانش آموزان متمرکز کرده است و شما زائران دانش آموز، بدانید که قدم جای قدم‌های شهدا می‌گذارید و مواظب باشید خون‌های مطهر آنان هدر نرود.

در پایان، حجت الاسلام عبدالناصر جلالیان راوی دفاع مقدس در سخنانی، ارتباط فرهنگ دفاع مقدس با جریان عاشورا و ضرورت پاسداشت یاد و خاطره شهیدان را مورد تاکید قرار داد.

دانش آموزان زائر اردوی راهیان نور، پس از ادای احترام به مزار شهدای مدافع حرم و پنج شهید گمنام، سفر چهار روزه خود به مناطق عملیاتی جنوب را آغاز کردند.

در مراسم بدرقه ۱۶۰ زائر دانش آموز از دبیرستان‌های باقریه، فرزانگان، نمونه دولتی حضرت معصومه (س) و هنرستان دکتر حسابی ناحیه ۳، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم، هادی آقابابایی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قم و تعدادی از کارکنان آموزش و پرورش ناحیه ۳، راویان پیشکسوت دفاع مقدس و اولیاء دانش آموزان حضور داشتند.

بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تا اواخر بهمن سال ۱۴۰۲، هشت هزار دانش آموز پسر و دختر از قم به اردو‌های زیارتی مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار