حوادث غزه نشان داد استمرار خوی استکبارستیزی در جهان همچنان ضروری است

شیراز (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت برخی می گویند زمان خوی استکبارستیزی تمام شده اما حوادث غزه نشان داد روحیه استکباری و وحشی گری همچنان به شدت در دولتمردان آمریکا و اسرائیل وجود دارد، بنابراین استمرار خوی استکبارستیزی در جهان همچنان ضروری است.

کد مطلب: ۱۴۲۰۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حوادث غزه نشان داد استمرار خوی استکبارستیزی در جهان همچنان ضروری است

آیت الله دکترلطف اله دژکام در آئین استانی نواخته شدن زنگ روز دانش‌آموز و استکبار ستیزی که همزمان با سراسر کشور و تمامی مدارس استان در روز ۱۳ آبان در دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری ناحیه دو شیراز نواخته شد، اظهار کرد: امروز برای من و همسالان من حضور در جمع استکبار ستیز و مقاوم شما دانش آموزان موجب نشاط و دلگرمی است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: معمولا در ایام الله که روز شعار و فعالیت میدانی است کمتر مجال سخن گفتن و گفتگوی صمیمی با دانش آموزان است لذا در فرصت های دیگری باید گذشته انقلاب را برای دانش آموزان و نسل جدید تشریح کنیم.
آیت الله دژکام تصریح کرد: فرصتی باید باشد تا نسل قدیم بتواند تجارب و آنچه گذشته این کشور و در مسیر انقلاب روی داده است را به نسل نو منتقل کند و این همان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید فرموده اند.
وی ادامه داد: روز ۱۳ آبان، یادآور یک سری مظلومیت های مردم ماست وقتی می گوییم استکبار ستیزی، نسل ما حس نفرتی نسبت به عوامل استکبار دارد و دوست دارد این حس به نسل جدید منتقل شود زیرا با مطالعه تاریخ معاصر کشور متوجه جنایات و ظلم هابی که در حق ملت ایران روا داشته شده است می شویم لذا دانش آموزان امروز باید بدانند آمریکا و آبادی او چه جنایت هابی علیه بشریت مرتکب شده اند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه احساس ضد استکباری باید به نسل نو منتقل شود خاطرنشان کرد: در قبل از انقلاب بسیاری از آمریکایی ها در سمت های مختلف در ایران حضور داشتند در فیش حقوقی آنها بندی به نام حق توحش قید شده بود و به خیال خود ایرانی ها را وحشی می دانستند این درحالی است که ما برعکس آمریکایی‌ها، دارای تمدن چند هزار ساله هستیم.
وی ادامه داد: برخی می گویند زمان خوی استکبار ستیزی تمام شده اما حوادث غزه نشان داد روحیه استکباری و وحشی گری همچنان به شدت در دولت مردان آمریکا و اسرائیل وجود دارد لذا استمرارخوی استکبارستیزی در جهان همچنان ضروری است.
نماینده ولی‌فقیه دراستان فارس افزود: ما در دنیا طرفدار عدالت و پشتیبان مظلومان و آزادی‌خواهان جهان هستیم فخرفروشی نمی کنیم و فخرفروشی دیگران را نیز بر نمی تابیم.
وی به وجود قانون کاپیتولاسیون در ایران اشاره و افزود: در قبل از انقلاب بر اساس این قانون اگر یک آمریکایی یک ایرانی را می کشت کسی در ایران حق محاکمه اش را نداشت حتی اگر مقتول خود شاه بود اما اگر یک ایرانی صدمه ای به یک آمریکایی میزد آن ایرانی را برای محاکمه به آمریکا می فرستادند. مردم در برابر این ظلم قیام کردند.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در سیزده آبان ماه ۱۳۵۷ دانش آموزان در اعتراض به تبعید حضرت امام خمینی (ره) بپا خواستند اما توسط رژیم به خاک و خون کشیده شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار