استاندار اصفهان:

سیزدهم آبان ماه یک روز تاریخ‌ساز و پر از تجربه برای مردم بوده است

اصفهان (پانا) - استاندار اصفهان گفت سیزدهم آبان ماه یک روز تاریخ‌ساز و پر از تجربه برای مردم بوده و در مقاطع مختلف در انقلاب نقش ایفا کرده است.

کد مطلب: ۱۴۱۹۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهم آبان ماه یک روز تاریخ‌ساز و پر از تجربه برای مردم بوده است

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در گفت و گو با پانا گفت: «سیزدهم آبان ماه یک روز تاریخ ساز و پر از تجربه برای مردم ما بوده و در مقاطع مختلف در انقلاب نقش ایفا کرده است. حتی با تبعید امام خمینی (ره)در مقابله با قانون کاپیتالاسیون حرکتی فراگیر را در کشور رقم زد، چه شهیدان دانش آموزی که در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷در مسیر پیروزی نهضت امام، خودشان را تقدیم انقلاب کردند و چه در مقطعی که پس از انقلاب در ۱۳ آبان سال ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، یک انقلاب دیگری رقم خورد.»

وی افزود: «شاید مهم ترین اتفاق سیزدهم آبان در طول ادوار گذشته، همین مورد سوم بوده که توسط حضرت امام (ره) به عنوان انقلاب دوم نام گرفت. همین الان آمریکا در کشور ما حضور فیزیکی و ظاهری ندارد، ولی توطئه های مختلفی را علیه مردم در این ۴۵ سال رقم زده است. لانه جاسوسی در واقع قرارگاه برنامه ریزی و فرماندهی در کشور ما را منهدم کرد، وگرنه آمریکا با حضور خود در لانه جاسوسی ذیل پوشش سفارت، صدها بار می‌توانست توطئه های مختلفی را برای به خاک و خون کشیدن مردم رقم بزند.»

مرتضوی در ادامه اظهار کرد: «امسال بدلیل ورود مستقیم آمریکا در جنگ غزه و کشتار و درندگی که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی رقم می‌خورد، تجلی حضور مردم در ۱۳ آبان متفاوت شده است. با توجه به اینکه از زمان وقوع حوادث سیزدهم آبان فاصله گرفتیم، باید برای تبیین واقعیت این روز برای دانش آموزان و نسل های نو برنامه ریزی شود. این وظیفه و ماموریتی است که ما باید دنبال کنیم.»

در ادامه امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت‌وگو با پانا گفت: «برای مبارزه با ظلم و ستمی که امروز به مردم غزه وارد می‌شود، آمادگی داریم که برابر سیاست های کلی نظام هر اقدامی که دستور داده شود و به صلاح باشد، انجام دهیم.»

دانش آموز خبرنگار: محدثه سادات طباطبایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار