مدیر یک دبیرستان در آموزش و پرورش منطقه ٢تهران:

شورای دانش‌آموزی بازوی مشورتی مدارس است

تهران (پانا) - مدیر یک دبیرستان در آموزش و پرورش منطقه ٢ تهران عنوان کرد شورای دانش‌آموزی بازوی مشورتی مدارس است.

کد مطلب: ۱۴۱۸۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی بازوی مشورتی مدارس است

هر یک از دانش‌آموزان توانایی های بالقوه ای دارند که با تعامل و مشارکت آنان در فرایند آموزش و پرورش می‌توان بسترهای لازم برای ورود آنها به اجتماع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی آینده را فراهم کرد.

پروین نصیری مدیر دبیرستان دخترانه سیره فاطمی (س) تخصصی علوم انسانی منطقه ۲ در گفت و گو با پانا در خصوص اهمیت تشکیل شورای دانش آموزی گفت: «شورای دانش آموزی به عنوان بازوی مشورتی مدارس و دارایی ارزشمندی برای آنهاست. مسئولان مدارس اگر توجه کافی به چنین تشکل هایی داشته باشند، می‌توانند با هم‌افزایی مثبت بین دانش آموزان و کارکنان، در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده در مدرسه گام بردارند. از سوی دیگر، هر یک از دانش آموزان توانایی های بالقوه ای دارند که با تعامل و مشارکت آنان در فرایند آموزش و پرورش می‌توان بسترهای لازم برای ورود آنها به اجتماع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی آینده را فراهم کرد.»

نصیری در ادامه به اهداف تشکیل شورای دانش آموزی پرداخت و بیان کرد: «اهداف تشکیل شورای دانش آموزی عبارت است از آماده سازی دانش آموزان برای جامعه پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی، استفاده از توانمندی های مختلف دانش آموزان، ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت دانش آموزان، ایجاد حس رقابت بین کلاس ها در امر مشارکت در کارهای مدرسه (فاستبقوا الخیرات) و کاهش فاصله بین مسئولین و دانش آموزان و حذف فاصله کلاس و دفتر است. شعار شورای دانش آموزی این است: من یکی هستم از میان شما.»

نصیری گفت: «برنامه ریزان آموزش و پرورش امکان فعالیت شورای دانش آموزی را در مدارس فراهم کردند تا به این طریق به ارکان اصلی تعلیم و تربیت در محیط مدرسه توجه کافی داشته باشند و راه کارهایی برای افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری دانش آموزان و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری به عنوان عوامل تاثیرگذار در فرایند آموزشی مدارس اتخاذ کنند.»

دانش آموز خبرنگار: ستایش بیرام پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار