‌وزیر آموزش و پرورش در آیین بیست‌و‌ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی:

د‌انش‌آموزان مقدمه یک انتخابات باشکوه را رقم بزنند

مشارکت دانش‌آموزان برای انتخاب ۷۷۷ هزار عضو شوراهای دانش‌آموزی مدارس سراسر کشور آغاز شد

تهران (پانا) - آیین بیست و ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
د‌انش‌آموزان مقدمه یک انتخابات باشکوه را رقم بزنند

آیین بیست و ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، بعدازظهر امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۲ در مدرسه شهید کدخدازاده منطقه ۱۱ شهر تهران، با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامی‌داشت ‌یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و شهدای مظلوم فلسطین، اظهار کرد: برای ورود به جامعه نزدیکترین راه برای هر فرد، مدرسه است. دانش‌آموزان به واسطه حضور در مدرسه مهارت خوب زندگی کردن را می‌آموزند.

وی ادامه داد: یکی از تمرین‌های ارزشمند که در مدرسه اتفاق می‌افتد و سالیان سال آن را تجربه کرده‌ایم، تمرین مردمسالاری دینی با شرکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی است.

کریمیان افزود: امروز دانش‌آموزان با شرکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی علاوه بر اینکه مهارت‌های اجتماعی خود را ارتقا می‌دهند، مردمسالاری دینی، مشارکت و مشارکت جویی را تمرین می‌کنند تا در آینده ان‌شالله درست‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشند.

در ادامه این مراسم رضامراد صحرایی با تبریک روز نوجوان و گرامی‌داشت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: یکی از برکات خون شهدای دانش‌آموز و معلم، شکل گرفتن حرکت‌هایی مانند شوراهای دانش‌آموزی است و برگزاری آن به معنی ساختن ایران است.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور ۷۷۷ هزار نفر توسط حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز انتخاب می‌شوند تا مشق مسئولیت‌پذیری کنند، گفت: چنین کاری باعث می‌شود تا یاد بگیرند با ساختن مدرسه، آماده ساختن ایران عزیز شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران در مدرسه‌ها ساخته می‌شود و هر مدرسه یک ایران کوچک است، عنوان کرد: در سند تحول بنیادین که هدفش شکوفاشدن استعدادها است، یک ساحت مهم تربیتی به نام ساحت سیاسی و اجتماعی مشخص شده است که بسیار حائز اهمیت است؛ در بسیاری از کشورها حاکمان دوست ندارد بچه‌ها به سیاست فکر کنند، چرا که کسی که تفکر کند، بازی دیگران را نمی‌خورد، اما از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که کودکان از دوران دانش‌آموزی ساختن کشور خود را یاد می‌گیرند.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که دانش‌آموزان تفکر نقادانه داشته باشند و استدلال کردن را یاد بگیرند.

صحرایی خاطرنشان کرد: دموکراسی در غرب ضایع شده و یک دروغ بزرگ است، به نام دموکراسی مردم را می‌کشند، اما در مردم سالاری مبتنی بر دین، مردم آزادند چرا که خدا آن‌ها را آزاد آفریده و آنچه که مربوط به سعادت مردم می‌شود، مورد اهتمام است. اینکه مراسم امروز شما به اتفاقات و جنایات رژیم صهونیستی علیه غزه گره خورده است یک پیام دارد، این پیام درباره مردم آنجاست که به‌خاطر حفظ استقلال و آزادی وطنشان از دنیا رفته‌اند و جان پاکشان از دست داده‌اند؛ اما ما نمی‌گذاریم شیطان و یاران او یعنی آمریکا و اسراییل و کشورهای غربی خون این عزیزان را پایمال کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر امروز در فلسطین گروهی با دست خالی مقابل یک گرگ درنده مبارزه می‌کنند، دلیلش آن است که می‌خواهند آزادی داشته باشند.

صحرایی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان برای انتخاب ۷۷۷ هزار عضو شوراهای دانش‌آموزی مدارس یک پیام بسیار مهم دارد، گفت: پیام این است که می‌خواهیم دانش‌آموزان در ساختن آینده خود و کشورشان مشارکت کنند. این مراسم را به یاد کودکان فلسطینی برگزار می‌کنیم که نه کلاس، نه مدرسه‌، نه معلمی و نه همکلاسی برایشان باقی مانده است.

صحرایی با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و مذهبی یاد گرفته‌ایم که نه ظالم باشیم و نه مظلوم، اظهار کرد: ما می‌خواهیم آزاد و آزاده باشیم و هرکسی بخواهد به آزادگی ما تعرض کند حتما دستش را کوتاه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از همه افراد دعوت می‌کنم تا نسخه نوینی از مشارکت و مسئولیت‌پذیری را در مدارس ایران ببیند، از همه سیاسیون می‌خواهم صفا و صمیمت را در رقابت انتخابات دانش‌آموزان ببیند.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان گفت: این انتخابات متمایز از سال‌های گذشته است و دلیل آن نزدیکی چندماهه به برگزاری انتخابات مجلس است. امیدواریم شما عزیزان مقدمه یک انتخابات باشکوه را رقم بزنید.

صحرایی ادامه داد: انتخابات در ایران، در منطقه‌ای برگزار می‌شود به نام خاورمیانه، منطقه‌ای که در بسیاری از کشور‌ها برگزاری انتخابات رویاست. هستند کسانی که جرات می‌کنند و درباره انتخابات ما صحبت می‌کنند و واقعا حیرت می‌کنیم از افرادی که فکر می‌کنند با این حرف‌ها ذهن نقاد، خلاق و آزاداندیش فرزندان ایران زمین را منحرف می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که کاری بکنند تا شما فکر نکنید. کاری کنند که شاداب در مفهموم حقیقی نباشید اما بدانند این مدرسه‌ها همان مدارسی است که شهیدان سلیمانی و طهرانی مقدم در آن تربیت شده‌اند و قوی‌تر از قبل هستند.

در پایان این مراسم از پوستر ۱۳ آبان امسال رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار