زارع پور در جمع خبرنگاران:

حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و پهنای باند‌ از جمله برنامه‌های دولت‌ است

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های داخلی است و پهنای باند و تأمین زیر ساخت‌ها از جمله برنامه‌های دولت‌ است.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و پهنای باند‌ از جمله برنامه‌های دولت‌ است

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمیسیون‌ مقررات رادیویی مخابرات شرکت استارلینک را مکلف کرد که برای ارائه خدمات خود در خاک جمهوری اسلامی ایران، الزامات ایران را بپذیرد و مجوز دریافت کند که این یک قدم رو به جلو برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در جلسه بعدی در اسفند ماه این شرکت مکلف شده تا سازوکار های اجرایی را فراهم کند.

وزیر ارتباطات درباره حمایت از پیامرسان‌های ایرانی گفت: یکی از موضوعات جدی که در حال پیگیری آن هستیم، حمایت از پیام رسان‌ها و شبکه‌های داخلی است و پهنای باند و تأمین زیر ساخت‌ها از جمله این حمایت‌ هاست.

وی اضافه کرد: حتی دولت در سال گذشته آیین نامه‌ای را تصویب کرد در راستای حمایت از کسب و کار هایی که بر روی پیام رسان های داخلی فعالیت دارند و روزانه به تعداد کاربران این شبکه ها افزوده می شود.

زارع‌پور ادامه داد: یکی از برنامه‌های سازمان فضایی ایران که در راستای اجرای سند ده‌ساله توسعه صنعت فضایی کشور راه‌اندازی منظومه‌های ماهواره‌ای است که یکی از آن‌ها منظومه ماهواره‌ای مخابراتی «شهید سلیمانی» است که فاز اول آن ظرف دو سال آینده اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار