جلسه توانمندسازی طرح نماد در شهرستان قائمشهر برگزار شد

قائمشهر (پانا) - کارگاه توانمندسازی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان ویژه مدیران مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی شهرستان قائمشهر در کانون فرهنگی تربیتی حجاب خواهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه توانمندسازی طرح نماد در شهرستان قائمشهر برگزار شد

در این کارگاه توانمندسازی، رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران ،معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قائمشهر و تعدادی از همکاران حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، اعضا به ارائه طرح ها و برنامه های خود پرداختند.

سپس«معصومه توکلی» رئیس اداره امور تربیتی ،مشاور مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی مازندران، در این جلسه و در رابطه با طرح ملی نماد گفت: «این کارگاه اولین جلسه برای مدیران مدارس شهرستان قائمشهر است و به دلیل اهمیت موضوع و تاثیر آن در دانش آموزان مقاطع ابتدایی، اولین کارگاه برای مدیران مدارس ابتدایی برگزار شد که انشالله برای مدیران مدارس دوره متوسطه هم برگزار می شود.

وی افزود دوره های توانمندسازی طرح ملی نماد حتماً در شهرستان استمرار خواهد داشت.

توکلی در خصوص علت دعوت مدیران مدارس ابتدایی این شهرستان ادامه داد:«طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، برای مراقبت از دانش آموزان آسیب دیده و یا در معرض آسیب است و مجری ما در مدارس، مدیران مدارس هستند.

بنابراین باید حتماً مدیران با برنامه ها و قوانین این طرح آشنا باشند. این کارگاه‌ها به دلیل آگاهی کامل مدیران برگزار می‌شود، در مراحل بعدی با فعال شدن بخش غربالگری سامانه نماد، موارد به صورت کاملاً عینی و روشن برای مدیران توضیح داده می‌شود که چطور غربالگری برای تک تک دانش آموزان صورت بگیرد.

با استفاده از برنامه نماد دانش آموزان در معرض آسیب و یا آنهایی که دچار اختلالاتی هستند شناسایی می شوند سپس اقدامات ویژه ای جهت کمک به این دانش آموزان انجام خواهد شد.»

وی در پایان افزود: در حال حاضر ۷ شهرستان در کل استان مجری این برنامه هستند و امیدواریم در سال آینده همه شهرستان‌ها و همه دانش آموزان تحت پوشش قرار بگیرند.

دانش آموز خبرنگار: شنتیا سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار