معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

۴ هزار متخصص امر تربیت‌ آماده حضور در مدارس

۲۰ هزار ولی دانش‌آموز در طرح نمازیار مشارکت داشته‌اند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت‌ در حال حاضر ۴ هزار نیروی متخصص امر پرورشی و تربیتی جهت پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف، آماده حضور در مدارس کشور هستند.

کد مطلب: ۱۴۱۷۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
۴ هزار متخصص امر تربیت‌ آماده حضور در مدارس

‌به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در بازه زمانی ۱۵ ساله، دو عامل غفلت از نیروی انسانی و کم‌توجهی به دانش‌آموزان، سر منشأ چالش‌های امروز آموزش و پرورش به‌شمار می‌روند.

وی‌ کم‌توجهی‌ به مهارت‌افزایی حرفه‌ای و شغلی معلمان‌‌ و بی‌توجهی به استعداد‌های دانش‌آموزان در کنار عدم اعتماد به قشر جوان و نوجوان دانش‌آموز مسبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد:‌ موفقیت برنامه‌های تربیتی و فرهنگی این حوزه منوط به حضور نیروی متخصص و مرتبط با حوزه پرورشی است و گام‌های موثری نیز از سوی دولت و وزارت برای تحقق این مهم نیز برداشته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش‌ ادامه داد: در حوزه توسعه برنامه‌های پرورشی و تربیتی تمرکز ما بر پنج فعالیت تقویت نماز و ایمان، امید‌افزایی با گسترش فعالیت‌های اردویی در راستای نشاط‌‌آفرینی، خرد‌ورزی و پرسش و پاسخ، هویت‌آفرینی با عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با بیان این که سالی قریب هفتاد هزار نفر بازنشسته می‌شوند ولی جذب به این میزان نبوده است، عنوان کرد: با توجه به اقدامات دولت و وزارت در خصوص افزایش سهیمه دانشگاه فرهنگیان و در کنار آن برگزاری آزمون‌های استخدامی امیدواریم تا چهار سال آینده نسبت خروجی به ورودی آموزش و پرورش متعادل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تجدید نظر در صلاحیت‌های معلمی، اضافه کرد: به خاطر جلوگیری از تأخیر در اعلام نتایج و حضور معلمان جدیدالاستخدام در کلاس‌های درس، جذب استخدامی سال تحصیلی آینده‌، از بهمن ماه امسال کلید می‌خورود و در بهار و تابستان آینده مراحل مصاحبه، گزینش و آموزش این افراد برگزار می‌شود تا آغاز سال تحصیلی آینده بدون تاخیر، معلم‌ در کلاس درس‌ حاضر باشد.

وی‌ از مشارکت ۲۰ هزار ولی دانش‌آموز در طرح یاور نماز خبر داد و افزود: یکی از اقدامات معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در حوزه ترویج فرهنگ نماز، آموزش صحیح خوانی نماز از طریق فضای مجازی و سامانه بود که با توجه به تأثیر‌گذاری آن، با واکنش رسانه‌های معاند مواجه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار