فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران عنوان کرد؛

دانش‌آموزان سفیران انتقال‌دهنده فرهنگ هشت سال دفاع مقدس هستند

اسلامشهر (پانا) - فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان‌نور کشوری، دانش‌آموزان عازم سرزمین‌های ایثار و شهادت را سفیران انقلاب‌اسلامی دانست که در راستای انتقال فرهنگ هشت سال دفاع‌مقدس از نقش موثری برخوردار هستند.

کد مطلب: ۱۴۱۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان سفیران انتقال‌دهنده فرهنگ هشت سال دفاع مقدس هستند

سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان‌نور کشوری که در قطعه شهدای بهشت‌زهرا(س)، همزمان با روز بسیج دانش‌آموزی و سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده برگزار شد، اظهار کرد: جوانان ما که در دوران هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند و با خداوند متعال پیمان بستند، اکنون در ادامه راه بقیه جوانان و ادامه دهنده راه شهدای دانش‌آموز نیز برای آزادی قدس شریف تلاش خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: همه شهدای ما به زندگی، پدر، مادر، فرزندان و خانواده عشق علاقه داشتند، اما ایثارگری‌های آنان موجب شد که جان خود را که بزرگترین سرمایه آنان بود، را ایثار کنند و در این راستا امام راحل مدال شجاعت و دلاوری به شهید فهمیده اعطا کردند و وی را رهبر نامیدند.

ذوالقدر تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، دانش‌آموزان ما به صورت رزم رو در رو با دشمن مبارزه ‌کردند و به شهادت رسیدند و امروز جوانان و دانش‌آموزان ما، با اندیشه، ایده و افکار خود با دشمنان در دنیا مقابله خواهد کرد.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان عازم سرزمین‌های ایثار و شهادت توجه داشته باشید، در بهشت‌زهرا(س) دور هم گرد آمدیم و همه شهدا افتخارات میهن اسلامی هستند و شما عزیزان با رفتن به سرزمین‌های نور می‌توانید به عنوان سفیران انقلاب‌ اسلامی در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس نقش موثری داشته باشید.

در ادامه این مراسم، سرتیپ حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین نیز در سخنانی گفت: امروز ملت هوشمند ما از هر گروه و مذهبی در یک جبهه برای حفظ شرف، آبرو و دفاع از مملکت آمادگی کامل دارند و این ناموس پرستی همان است که امام حسین (ع) در صحرای عاشورا فرمودند، اگر دین ندارید آزاده باشید و ما این درس را از آن روز گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: در روزگاری به عنوان گام اول انقلاب اسلامی، جوانان ما در جبهه جنگ سخت با دشمن در شرایط نابرابر مقابله کردند و دانش‌آموزان ما نیز در این صحنه حضور داشتند و شهید شدند و به پیروزی دست یافتیم و امروز در گام دوم انقلاب شرایط جنگ مقابله با ایده‌های دشمنان است که می‌خواهند جوانان را مورد تهاجم فرهنگی قرار دهند و ما باید با فکر و اراده خود به مبارزه با فضای آلوده مجازی بپردازیم.

در این مراسم که معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر و سایر مسئولان استانی حضور داشتند، از خانواده شهید فهمیده تجلیل بعمل آمد و اولین اعزام دانش‌آموزان دختر واحدهای آموزشی آموزش و پرورش اسلامشهر در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب برگزار شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار