امام جمعه اردبیل:

اهدای عضو موجب رویش زندگی در کالبد رنجور بیماران نیازمند می‌شود

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت اهدای عضو موجب رویش زندگی در کالبد رنجور بیماران نیازمند می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اهدای عضو موجب رویش زندگی در کالبد رنجور بیماران نیازمند می‌شود

آیت‌الله سیدحسن عاملی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با حضور در منزل مرحومان زنده‌یاد عرفان حبیبی، قربانعلی جباری، طاها منافیان و الهام عبدالرحیمی چهار خانواده‌ اهداکننده عضو، از اقدام ایثارگرانه خانواده آنها تجلیل کرد.

وی در این دیدارها که با حضور فرماندار اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد، از خانواده ایثارگران اهدای عضو تقدیر کرد.

امام جمعه اردبیل در این دیدار، اهدای عضو را موجب رویش زندگی در کالبد رنجور بیمارانی نیازمند عنوان کرد و گفت: با اهدا و دریافت عضو، بیماران دردمند پس از دوران مشقت‌بار بیماری، زندگی دوباره یافته و در آرامش به حیات خود ادامه می‌دهند و همواره دعاگوی خانواده اهداکننده هستند.

روز گذشته اعضای بدن زنده یاد ودود حیدرعلیزاده، ۴۳ ساله، اهل و ساکن آبی بیگلوی شهرستان نمین که به دنبال حادثه در محل کار دچار مرگ مغزی شده بود، به عنوان شانزدهمین ایثارگر استان اردبیل به افراد نیازمند اهدا شد.

گفتنی است سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ هفته پیش با ارسال لوح و تقدیرنامه‌ای با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در رتبه نخست اهدای عضو کشور، از معاونت درمان و تیم اجرایی واحد شناسایی و فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان تقدیر کرده بود.

شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جامعه(پی.ام.پی) در استان اردبیل طی ۶ ماهه اول سال گذشته و سال جاری از ۱۱.۶ به ۲۱.۴۹ افزایش یافته و این استان در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

تعداد اهدای عضو در استان اردبیل طی ۶ ماهه اول سال گذشته هفت نفر بود ولی این آمار با بیش از ۲ برابر افزایش، در نیمه نخست امسال به ۱۵ نفر رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار