انتقال پیکر یک ایثارگر اردبیلی برای اهدای عضو به تهران

اردبیل (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از انتقال پیکر پانزدهمین بیمار مرگ مغزی یا ایثارگر در سال ۱۴۰۲ از این استان به تهران به منظور اهدای عضو به بیماران نیازمند خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقال پیکر یک ایثارگر اردبیلی برای اهدای عضو به تهران

رامین نسیمی‌دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: زنده‌یاد جیران پورجعفر ۴۳ ساله، اهل و ساکن روستای قوجه بیگلو شهرستان انگوت به‌دنبال سانحه تصادف در بخش آی.سی.یو(ICU) جراحی بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

وی افزود: این بیمار با وجود مراقبت‌های درمانی و علایم مرگ مغزی پس از تشخیص و تایید توسط متخصصان و واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، با رضایت خانواده امشب برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

گفتنی است به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار