مدیرآموزش‌و‌پرورش‌کلات:

رعایت موضوع پدافند موجب امنیت؛ بهبود وضعیت زندگی و سلامتی انسان‌ها خواهد شد

کلات(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات پدافند غیرعامل را دفاع غیر مسلحانه دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۶۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رعایت موضوع پدافند موجب امنیت؛ بهبود وضعیت زندگی و سلامتی انسان‌ها خواهد شد

به گزارش روابط عمومی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، پدافند غیرعامل را دفاع غیر مسلحانه دانست و بیان کرد:همیشه جنگ به صورت نظامی نیست و می تواند به شکل های دیگر باشد، لذا ما باید بتوانیم در حوزه های مختلف از خودمان،کشور و نظام دفاع کنیم.

رمضان پروانه افزود: رعایت پدافند موجب امنیت،بهبود وضعیت زندگی و سلامتی انسان ها خواهد شد،همه اقداماتی که منجر به عدم مخاطره برای انسان ها شود موضوع پدافند غیر عامل در آن صدق خواهد نمود.

وی در ادامه گفت: پدافند غیر عامل دارای دامنه خیلی وسیعی است،اما باید با فکر و برنامه ریزی درست، اصول را رعایت نماییم و از بروز آسیب و چالش جلوگیری کنیم.در حوزه دانش آموزی نیز باید بتوانیم موضوع پدافند غیرعامل را به خوبی تشریح نماییم،تا با آن آشنا شوند.

پروانه اظهار داشت: پدافند غیر عامل باید در محیط آموزشگاه آموزش داده شود و دانش آموزان را به چالش بکشیم تا خودشان بتوانند اصول رعایت شده در این حوزه را در مدارس تشخیص دهند.

مدیر و رئیس پدافند غیرعامل آموزش و پرورش کلات پدافند غیر عامل را شامل تمامی اقدامات لازم جهت تامین امنیت دانست و بر فرهنگ ‌سازی و آموزش عمومی برای کاهش آسیب‌ ها در این زمینه تاکید کرد و سپس‌ افزود: وقتی در موضوع پدافند غیرعامل به خوبی ورود نماییم مسائل خیلی جالبی را خواهیم یافت که در زندگی روزمره ما نیز کاربرد اساسی دارند.

این مقام مسئول ادامه داد:کار فرهنگ سازی کمی زمانبر است،اما پس از آن فرهنگ به راحتی از بین نخواهد رفت،به طور مثال بستن کمربند ایمنی یکی از اتفاقاتی بود که به سختی در جامعه نهادینه شد،اما امروز شاهد آن هستیم تمامی افراد و رانندگان قبل از حرکت خودرو کمربند خود را می بندد،چرا که دریافته اند با این امر از جان خود و سایرین محافظت خواهند نمود این مصداق بارز پدافند غیر عامل است.در این ایام برای شناختن پدافند غیر عامل باید برنامه های متنوعی در مدارس صورت بگیرد تا دانش آموزان و همکاران به صورت ملموس آن را تجربه نمایند.

در ادامه علی قادری دبیر پدافند غیرعامل این مدیریت نکاتی پیرامون دستور کار جلسه ارائه و ضمن بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل از زحمات تمامی اعضای کارگروه تقدیر و شرح وظیفه ی هر یک از اعضای کمیته را قرائت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار