عمویی در گفت‌و‌گو با پانا:

نشست ۳+۳ گام موثری برای امنیت شمال‌غرب ایران است

دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای امنیت‌آفرین و ثبات‌بخش نبوده است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، اقدامات ایران را گامی موثر برای حل مسائل قفقاز دانست و گفت‌ نشست ۳+۳ یکی از رویکردهای جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل منطقه است و گام موثری در امنیت و صلح و ثبات منطقه شمال غرب ایران به شمار خواهد آمد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست ۳+۳ گام موثری برای امنیت شمال‌غرب ایران است

ابوالفضل عمویی در خصوص تحولات قفقاز جنوبی و برگزاری نشست ۳+۳، گفت: «یکی از رویکردهای جمهوری اسلامی برای حل مسائل منطقه، همکاری منطقه‌ای است. یکی از رویکردهای جمهوری اسلامی در این تحولات، فعالسازی مکانیزم ۳+۳ است. در این مکانیزم، تمامی کشورهای موثر در تحولات ففقاز حضور دارند و چنانچه در این مکانیزم اجماعی شکل بگیرد، نتیجه آن قابل اجرا است و از تضمین کافی برخوردار است.»

وی ابتکار جمهوری اسلامی در این زمینه را گامی برای حل مسائل قفقاز دانست و بیان کرد: «دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای امنیت‌آفرین و ثبات‌بخش نبوده است و اگر همکاری در بین کشورهای منطقه شکل گیرد، می‌تواند موثر باشد. حضور همزمان نمایندگان آذربایجان و ارمنستان در ایران با حضور کشورهای ترکیه و روسیه نشان‌دهنده ابتکار عمل در سیاست‌ خارجی ایران است و گام موثری در امنیت و صلح و ثبات منطقه شمال غرب ایران به شمار خواهد آمد.»

نشست وزرای امور خارجه فرمت ۳+۳ در خصوص تحولات قفقاز به میزبانی تهران و با حضور وزرای امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان عصر روز گذشته دوشنبه یکم آبان آغاز شد.

این نشست با عنوان «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی» آغاز به کار کرد و در ادامه نشست‌های حوزه قفقاز انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار