وحیدی در گفت‌و‌گو با پانا:

نیاز‌های آموزش و پرورش در قالب برنامه هفتم تامین خواهد شد

نگاه مجلس در حوزه آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول است

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت سه موضوع بسیار مهم در حوزه آموزش و پرورش مصوب شد و فرصتی ایجاد خواهد شد تا آموزش و پرورش بتواند نیاز خود را در قالب برنامه هفتم توسعه تامین کند.

کد مطلب: ۱۴۱۵۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نیاز‌های آموزش و پرورش در قالب برنامه هفتم تامین خواهد شد

محمد وحیدی در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی در حوزه آموزش و پرورش گفت: « نگاه ما مبتنی بر سند تحول بنیادین است؛ چرا که در این سند به مباحث مختلفی از جمله آسیب‌های اجتماعی، سلامت دانش‌آموزی و سرانه‌های دانش‌آموزی پرداخته شده است. در سند تحول نگاه ویژه‌ای به موضوع کیفیت‌بخشی مدارس دولتی شده است.»

وی ادامه داد: «سه موضوع بسیار مهم اعم از جذب معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان، تقویت مدارس دولتی و ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس دولتی با نگاه مثبت مجلس مصوب شد. با افزایش ظرفیت اعتباری آموزش و پرورش برای تقویت مدارس دولتی در کشور، این وزارت‌خانه می‌تواند برای اجرای راهکار‌های خود در آینده از برنامه‌های بودجه سنواتی که مبتنی بر سند تحول است، استفاده کند. همچنین این افزایش بودجه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز موثر خواهد بود.»

وحیدی با اشاره به کمبود مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس بیان کرد: «توجه به جذب دو گروه مهم مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس از رویکردهای آینده این ماده است؛ با تقویت نگاه در بودجه‌های سنواتی فرصتی ایجاد خواهد شد تا آموزش و پرورش بتواند نیروهای مورد نیاز خود را در قالب برنامه هفتم تامین کند.»

وی ضمن اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر حفظ سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان نیز گفت: «مدیریت مدرسه مبتنی بر رفع نیاز‌های نیروی انسانی خواهد بود که بار مشارکتی توسط اولیا و بار مالی و نیروی انسانی آن توسط اداره آموزش و پرورش، سازمان برنامه و سازمان اداره استخدامی انجام خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار