راه‌اندازی رشته محیط‌بانی در اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش اردبیل از راه‌اندازی رشته محیط‌بانی در هنرستان کاردانش شهید یسری اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی رشته محیط‌بانی در اردبیل

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در آیین راه اندازی رشته محیط بانی در هنرستان کاردانش شهید یسری اردبیل بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت بالایی در ایجاد رشته‌های متعدد کشاورزی و زیست محیطی و توریسم در تمامی مناطق دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با طبیعت و حفظ محیط زیست می تواند یکی از اهداف سند تحول بنیادین باشد، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید در مسیر برآورده کردن نیازهای شغلی جامعه پیشگام باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان افزود: در راستای سیاست توسعه متوازن رشته ها، طبق هدف گذاری و توافق با وزارت، ۴۰ درصد دانش آموزان استان در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می کنند که این تعداد در تامین نیروی کار آتی استان بسیار امیدوارکننده است.

مشکی ادامه داد: در سال های آتی با ایجاد فضای آموزشی و فیزیکی مناسب، استفاده از نیروی آموزشی با رشته های تخصصی و تجهیز کارگاه‌های هنرستانی باید برای ارتقای کیفی آموزش ها بیشتر تمرکز داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همواره برای توسعه کیفی رشته‌های فنی مهارتی در راستای کاهش بیکاری و افزایش تولید در جامعه به همکاری نهادهای فرابخشی نیازمندیم.

گفتنی است رشته محیط بانی مطابق با توافقنامه منعقده مابین اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان و با توجه به نیاز این استان به عنوان یکی از رشته های شاخه کاردانش، با ظرفیت یک کلاس ۲۰ نفره از طریق مصاحبه ورودی در هنرستان کشاورزی شهید یسری اردبیل به عنوان چهارمین استان در کشور، راه اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار