راه‌اندازی رشته محیط‌بانی در آموزش و پرورش استان اردبیل

اردبیل (پانا) - طی آیینی تفاهم‌نامه همکاری فی مابین ادارات کل آموزش و پرورش و محیط زیست اردبیل به منظور راه‌اندازی رشته محیط‌بانی، منعقد شد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی رشته محیط‌بانی در آموزش و پرورش استان اردبیل

کلام اله صفری،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در مراسم امضای تفاهمنامه میان ادارات کل آموزش و پرورش و محیط زیست این استان اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و راهبردی این تفاهم‌نامه، نهادینه‌سازی و تحقق اهداف ساحت تربیت زیستی- بدنی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت ایران با هدف گسترش سرمایه‌های اجتماعی برای حفاظت خردمندانه از محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه این استان از حیث منابع طبیعی، علمی، مذهبی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، تصریح کرد: هنرستان کشاورزی اردبیل یکی از مراکز مهارتی و فنی است که ظرفیت خوبی برای ایجاد رشته محیط بانی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز امیدواری کرد تا با امضای این تفاهم‌نامه شاهد همکاری همه جانبه به منظور رشد، پرورش و شکوفایی نسلی آگاه، علاقمند و مسئولیت‌پذیر در زمینه محیط زیست باشیم.

ضیاالدین الماسی، رییس مرکز آموزش و تربیت محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه بخش های خصوصی و دولتی با آموزش مهارت های مختلف در صدد تامین نیروهای انسانی خود هستند.

وی با عنوان اینکه هر چند تحصیل در رشته محیط بانی تعهد استخدامی ندارد ولی بازار کار برای جذب این هنرجویان مهیاست.

رییس مرکز آموزش و تربیت محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: رشته محیط بانی دارای شاخه های مختلف و متنوعی است که می تواند برای هنرجویان جذاب باشد و در این راستا آموزش کلاسیک بیشتر مدنظر نیست، بلکه آموزش مهارتی و فنی در این رشته پیگیری می شود.

حسن قاسم پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه با اعلام آمادگی برای همکاری با آموزش و پرورش در راستای آموزش و فرهنگ سازی در جامعه گفت: با ایجاد رشته محیط بانی، می توانیم نیازهای اصلی ادارات محیط زیست را تامین کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که استان های همجوار نیز می توانند از ظرفیت ایجاد شده در مرکز این استان بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار